Διαδικασία
•Ανιχνεύω και αποτιμώ τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών σε ατομικό επίπεδο σχετικά με τα επίπεδα γεωμετρικά σχήματα με αφορμή την ψηφιακή αφήγηση ενός παραμυθιού μέσω ενός video για τα σχήματα. Σε ομαδικό επίπεδο αποτιμώνται οι γνωστικές δυσκολίες των παιδιών με τη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με όσα γνωρίζουν για τα σχήματα (ιδεοθύελλα). Ενισχύω τα κίνητρα των παιδιών για περαιτέρω δραστηριοποίηση σχετικά με τα γεωμετρικά σχήματα καλώντας τα να ζωγραφίσουν ατομικά με το annotate σχήματα που γνωρίζουν και δημιουργείται το κατάλληλο συναισθηματικό κλίμα για την ενεργή εμπλοκή τους. Ενημερώνονται για το βασικό σκοπό του σεναρίου που είναι να ταξιδέψουμε στην χώρα των σχημάτων και να γνωρίσουμε τις δυνατότητες αξιοποίησής τους.
•Οργανώνω και υλοποιώ δράσεις που εμπλέκουν ενεργητικά τα παιδιά σύγχρονα και ασύγχρονα για την οικοδόμηση της νέας γνώσης μετά από γνωστική σύγκρουση με τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις για τα σχήματα. Συνεχίζω τη διδασκαλία στη ψηφιακή τάξη αξιοποιώντας πίνακες ζωγραφικής με σχήματα που διαμοιράζω στην οθόνη και εμπλέκω τα παιδιά σε συζήτηση και αλληλεπίδραση μέσα από παιγνιώδεις ομαδικές δραστηριότητες. Αναθέτω στα παιδιά την παρακολούθηση ενός διαδραστικού βίντεο στο σπίτι για τα σχήματα με ερωτήσεις.
•Εμπλέκω τα παιδιά σε διαδικασίες συζήτησης και επίλυσης προβλήματος ώστε να υποστηριχθεί η εμπέδωση των νεοαποκτηθέντων γνώσεων. Αναθέτω εργασία και ασκήσεις.
•Εκτιμώ την αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν. Εξετάζω τα έργα τους για να προσεγγίσω πιθανές επιπλέον γνωστικές ανάγκες και δίνω ανατροφοδότηση στα παιδά για τις εργασίες τους. Καταγράφω τις νέες ιδέες των παιδιών για τα σχήματα. Συγκρίνω και αντιπαραβάλω τις αρχικές ιδέες και αντιλήψεις με τις νέες γνώσεις που αποκτήθηκαν μέσα από έναν εννοιολογικό χάρτη.
•Οργανώνω συζήτηση ώστε τα παιδιά να αναγνωρίσουν τις αλλαγές των ιδεών τους, να παρουσιάσουν τον τρόπο που σκέφτονται (λεκτική διατύπωση) για τη δημιουργία νέων σχηματισμών με σχήματα και να καταλήξουν σε συμπεράσματα.