Διαδικασία
Προαπαιτούμενα: Εργαστήριο Πληροφορικής, βιντεοπροβολέας, internet
Για το πρώτο βήμα της δραστηριότητας προτείνεται να χρησιμοποιηθεί το https://www.mentimeter.com ώστε να γίνει ο καταιγισμός ιδεών και η καταγραφή των προτάσεων των μαθητών.
Ο χωρισμός των ομάδων γίνεται τυχαία καθώς και το θέμα της κάθε ομάδας.
Σε κάθε ομάδα δίνεται ένα βίντεο για να παρακολουθήσει σχετικό με το θέμα που έχουν να αναπτύξουν:
Ψευδείς ειδήσεις https://youtu.be/yLwq9fFGMsY
Phishing - smishing https://youtu.be/LRnUDB6PTiI
Προσωπικά δεδομένα και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης https://youtu.be/X1Xc2AVd83k
Διαδικτυακός Εκφοβισμός https://youtu.be/5BPXn7KGysY
Διαδικτυακή αποπλάνηση https://youtu.be/xrU49AV1Xxk
Αφού η κάθε ομάδα παρακολουθήσει το βίντεό της, θα πρέπει να συζητήσουν μεταξύ τους το θέμα τους και ό,τι απορίες έχουν.
Ο εκπαιδευτικός μοιράζει τα παρακάτω link
https://internet-safety.sch.gr/
όπου οι μαθητές μπορούν να βρουν επιπρόσθετο υλικό για το θέμα τους. Κάθε ομάδα μελετά το υλικό που την αφορά και δημιουργούν μια παρουσίαση στις Παρουσιάσεις Google ώστε να μπορούν να δουλέψουν ομαδικά. Στην Παρουσίαση θα πρέπει να συμπεριλάβουν:
- την ταυτότητα του κινδύνου
- πώς μπορούν να προστατευθούν
- τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση που πέσουν θύμα αυτού του κινδύνου
Τέλος όλες οι ομάδες παρουσιάζουν στην ολομέλεια την εργασία τους