"Όταν εσύ λείπεις...."

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Α’ ΦΑΣΗ

«Ο Δίας ο βασιλιάς των 12 θεών μπερδεύεται και ελευθερώνει έναν μπούφο (γαντόκουκλα) στο δάσος. Ο μπούφος είναι ο παρατηρητής του δάσους και πληροφορεί λανθασμένα τους/τις μαθητές/τριες για ό,τι συμβαίνει σε αυτό». Οι μαθητές αποφασίζουν να βρούνε λύσεις ώστε να μάθουν τα πραγματικά γεγονότα στο δάσος. Τι θα μπορούσαν να κάνουν ώστε να παίρνουν πληροφορίες; Θα μπορούσε σε αυτό να βοηθήσει η τεχνολογία;

Β’ ΦΑΣΗ

Οι μαθητές με τη βοήθεια περιβαλλοντολόγου – οικολόγου την κα. Κατερίνα Γιαννακούλα δημιουργούν μία κάμερα Raspberry Pi και την τοποθετούν στο κοντινό δάσος της περιοχής τους, το Καστανόδασος. Ενημερώνονται καθημερινά για τις συνθήκες εκεί μέσα από στιγμιότυπα που καταγράφει η κάμερα. Ταυτόχρονα εμφανίζεται στην τάξη τους μία κουκουβάγια γαντόκουκλα που έρχεται να επιβεβαιώσει όλα αυτά που βλέπουν οι μαθητές από την κάμερα.

Γ’ΦΑΣΗ

Οι μαθητές καταγράφουν θετικές καταστάσεις για τη ζωή στο δάσος και αντίστοιχα αρνητικές που το επιβαρύνουν. Παράλληλα διαβάζουν το παραμύθι «Όταν εσύ λείπεις…..», του Παπαϊωάννου, το οποίο αναφέρει για τη ζωή στο δάσος ακόμη και όταν ο άνθρωπος δεν είναι παρόν. Πχ Ένας σκίουρος ίσως να ετοιμάζεται για το άλμα της ζωής του, ώστε να φτάσει στο διπλανό δέντρο και να συναντήσει τη φίλη του ή ένας τσαλαπετεινός ίσως να τραγουδάει χαρούμενος που μόλις έφτιαξε τη φωλιά του.

Δ΄ ΦΑΣΗ

Οι μαθητές επισκέπτονται το δάσος κάνοντας έναν περίπατο και το παρατηρούν. Αντιστοιχίζουν αυτά που είδαν από την κάμερα και προσθέτουν και άλλα γεγονότα που ίσως τους έκαναν εντύπωση. Αφήνουν τροφή για τα ζώα, για να τους διευκολύνει την παρατήρησή τους από την κάμερα. Αφήνουν, επίσης, μια φωλιά και παρατηρούν την πιθανή φιλοξενία πτηνών και την αναπαραγωγή τους.

Ε’ ΦΑΣΗ

Αφού συγκεντρώσουν όσες πληροφορίες θέλουν για τη ζωή στο δάσος προβληματίζονται για τη ζωή του ξύλου. Όταν αυτό «δεν έχει ζωή» πως θα μπορούσαμε να το χρησιμοποιήσουμε; Τι γίνεται με τη διαχείριση του αστικού πράσινου;

Προστατεύοντας το περιβάλλον μας στην πόλη - χωριό με τη διαχείριση του αστικού πρασίνου, που αυτή περιλαμβάνει την κάθε απαιτούμενη φροντίδα για την κάθε μορφής βλάστηση, όπως η κλάδευση και η κοπή των δέντρων, η διαμόρφωση των θάμνων το κούρεμα του χλοοτάπητα, η αποψίλωση των ζιζανίων στους δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους και ακόμη και ο εκτενής καθαρισμός που απαιτείται αναπόφευκτα σε οποιαδήποτε ιδιοκτησία.

Το πυκνό και ανεξέλεγκτα αναπτυσσόμενο πράσινο μπορεί να γίνει αντιαισθητικό και ακόμη και επικίνδυνο, και τα φυτά μπορούν ακόμη και να επηρεαστούν από τις ασθένειες. Οποιοσδήποτε λόγος υπάρχει λοιπόν για την φροντίδα της βλάστησης του αστικού πρασίνου, μπορείτε να είστε βέβαιοι ότι θα παραδώσει την καλύτερη υπηρεσία και πλεονεκτήματα προόδου του πρασίνου στην πόλη. Δεν είναι μόνο το περιεχόμενο να είναι το καλύτερο των υπηρεσιών που κάνουμε π.χ. όταν πρόκειται για τις υπηρεσίες κλάδευσης η κοπής δέντρων, θάμνων, χλοοτάπητα κ.λπ., πρέπει να προσπαθούμε επίσης να είναι η πιο περιβαλλοντικά υπεύθυνη η παροχής υπηρεσιών φροντίδας πρασίνου στην κάθε περιοχή.

Τα πράσινα απόβλητα θεωρούνται ένα σημαντικό κλάσμα των αστικών στερεών αποβλήτων, προέρχονται από δύο κύριες πηγές: δημόσιους χώρους (πάρκα, πλατείες, νησίδες κ.λ.π.) και από ιδιωτικούς κήπους και ταξινομούνται ως βιοαπόβλητα. Είναι ένα «καθαρό» υλικό, που περιέχει βιομάζα, κατάλληλο για ανακύκλωση και πολλές εφαρμογές περαιτέρω αξιοποίησης, όπως είναι η κομποστοποίηση, κατασκευή μοριοσανίδων Ισπανία, οι ξύλινες κατασκευές στα πάρκα, η ξυλογλυπτική κ.λ.π. Η εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας είναι ο μόνος τρόπος να έχουμε προστασία του περιβάλλοντος και αξιοποίηση πόρων.

Οι μαθητές προσκαλούν στο νηπιαγωγείο τους την Οικολόγο – Περιβαλλοντολόγο κα. Κατερίνα Γιαννακούλα για τη σωστή ενημέρωση και καθοδήγηση.

ΣΤ’ ΦΑΣΗ

Οι μαθητές κατασκευάζουν μακέτα αποτυπώνοντας την κυκλική οικονομία του ξύλου. Από τον κορμό - κλαδιά (πράσινα απόβλητα) στην αξιοποίηση τους σε ξύλινα παιχνίδια για την αυλή του σχολείου. Η παρουσίαση των φάσεων της κυκλικής οικονομίας του ξύλου θα γίνει με τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού ρομπότ Thymio από τους ίδιους τους μαθητές.

Ζ’ ΦΑΣΗ

Οι μαθητές με τη βοήθεια περιβαλλοντολόγου, μηχανικού, φορείς της σχολικής κοινότητας και το Ειδικό Εργαστήρι Κοζάνης (Κέντρο δημιουργικής απασχόλησης παιδιών με Ειδικές Ανάγκες) ΚΕΚΑ ΑμΕΑ μετατρέπουν την ασφαλτοστρωμένη αυλή του νηπιαγωγείου τους σε ένα φυσικό περιβάλλον με ανακυκλώσιμες κούνιες – παιχνίδια.