Διαδικασία
1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Αρχικά, με αφορμή το παραμύθι "Διώνη, το πρώτο χελιδόνι", θυμόμαστε ότι ένα από τα χαρακτηριστικά της Άνοιξης είναι ο ερχομός των αποδημητικών πουλιών, όπως είναι το χελιδόνι. Στη συνέχεια συζητάμε και θέτουμε στα παιδιά ερωτήματα όπως:
1. Πώς φαντάζεστε το ταξίδι των χελιδονιών;
2. Ποιούς κινδύνους πιστεύετε ότι μπορεί να αντιμετωπίσουν στη διάρκεια αυτού του ταξιδιού;
3. Θυμόσαστε άλλα αποδημητικά πουλιά;
2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Ρωτάμε τα παιδιά αν γνωρίζουν πώς φτιάχνουν τα χελιδόνια τις φωλιές τους και πώς ταίζουν τα μικρά τους. Αφού τους δείξουμε τα σχετικά βίντεο και ακούσουμε τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τους, στη συνέχεια τους θέτουμε ερωτήματα όπως:
1. Τί θα γινόταν αν δεν ερχόντουσαν τα χελιδόνια μια χρονιά;
2. Τί μας προσφέρουν τα χελιδόνια;
3. Τί μπορούμε να κάνουμε εμείς για αυτά;
Μαθαίνουμε για την προσφορά των χελοδoνιών και βρίσκουμε μαζί με τα παιδιά τρόπους για να τα βοηθήσουμε.
3Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Αφού ακούσουμε "Τα κάλαντα της άνοιξης - Χελιδόνα έρχεται..." και μάθουμε για το σχετικό έθιμο, στη συνέχεια δείχνουμε στα παιδιά εικονόλεξο με τους στίχους του τραγουδιού, προσπαθούμε να τους διαβάσουμε με την βοήθεια των εικόνων και να τους μάθουμε.
4Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Τέλος αφού φτιάξουμε όλοι μαζί Χελιδόνα, βγαίνουμε στην αυλή για να τραγουδήσουμε τα κάλαντα που μάθαμε και να καλοσωρίσουμε την Άνοιξη.