ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

1η διδακτική ώρα:

Η αφόρμηση για να ξεκινήσει το σενάριο δίνεται με τη θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη ρωτώντας τις ομάδες των μαθητών να μας υποδείξουν που βρίσκεται η Ελλάδα, με ποιες χώρες συνορεύει και από ποιες θάλασσες βρέχεται.

Στη συνέχεια ζητείται από τις ομάδες να ανοίξουν μέσω Google chrome τις εφαρμογές Google Earth & Google Maps. Στο google earth ζητάμε από τις ομάδες των μαθητών να βρουν μέσω της αναζήτησης τη Μεσόγειο θάλασσα (μπορεί το ίδιο να γίνει και μέσω Google Maps εφόσον υπάρχει χρόνος).  Αφού βρουν το ζητούμενο, ζητάμε να μας πουν ονόματα από χώρες που βρέχονται  από τη Μεσόγειο θάλασσα και μετέπειτα να κατατάξουν τις χώρες στις αντίστοιχες ηπείρους. Την ίδια στιγμή ζητάμε από τους μαθητές να ανοίξουν τη συντόμευση που έχουμε στην επιφάνεια εργασίας με όνομα Γεωμορφολογικός χάρτης Μεσογείου και να υλοποιήσουν σε ένα νέο αρχείο MS Word τη δραστηριότητα που αναγράφεται στο διαδραστικό χάρτη (καταγραφή ονομάτων χωρών που βρέχονται από τη Μεσόγειο θάλασσα). Κατόπιν ελέγχουμε τις απαντήσεις κι αναλόγως με το χρόνο που μας απομένει αλλά και τα ευρήματα των ομάδων, μπορεί να ζητηθεί ως επιπλέον εργασία να καταταχθούν τα κράτη στις ηπείρους που ανήκουν. Μετά ζητείται από τις ομάδες να απαντήσουν στο φύλλο εργασίας το οποίο υπάρχει στην επιφάνεια εργασίας του κάθε υπολογιστή(ομαδική εργασία).

2η διδακτική ώρα :

Για να ξεκινήσουμε το μάθημα δείχνουμε στον προτζέκτορα ή στο διαδραστικό πίνακα ένα σύντομο βίντεο που δείχνει συγκριτικά τα μεγέθη των μεσογειακών χωρών. Ζητάμε μετά από τις ομάδες των μαθητών να ανοίξουν τη συντόμευση που έχουμε στην επιφάνεια εργασίας με όνομα Πολιτικός χάρτης Μεσογείου  και να ασχοληθούν ανά ομάδα με τις ερωτήσεις του διαδραστικού χάρτη. Αμέσως μετά συζητάμε όλοι μαζί ποιες είναι οι πρωτεύουσες των Μεσογειακών κρατών, ποιες άλλες σημαντικές πόλεις των κρατών αυτών γνωρίζουμε και που ανιχνεύουμε τα περισσότερα και μεγαλύτερα λιμάνια, συνεπώς κάνουμε μετέπειτα αναφορά και σε οικονομικά μεγέθη, κλιματικές συνθήκες και ομοιότητες/διαφορές των ανθρώπων που ζουν σε αυτά τα κράτη (π.χ. μεσογειακή διατροφή, εύκρατο κλίμα – θρησκεία, φύση γλώσσας). Τέλος, ζητάμε από τις ομάδες να εκτελέσουν ομαδικά μία άσκηση αντιστοίχησης και να συμπληρώσουν ένα σταυρόλεξο, εργασίες οι οποίες είναι με μορφή συντόμευσης στην επιφάνεια εργασίας κάθε Η/Υ.