Διαδικασία
-
Πριν την αφήγηση
Φέρνετε στην τάξη ένα άδειο κουτί ή δείχνετε στα παιδιά την εικόνα ενός κουτιού. Ξεκινάτε με την αντίστοιχη φράση του βιβλίου και παίζετε το παιχνίδι.
«Έχω εδώ ένα κουτί κι έχει μέσα κατιτί. Μάντεψε τι έχει μέσα το κουτί.»
Τα παιδιά μπορούν να γράψουν σε ένα χαρτάκι τις ιδέες τους και να τις ρίξουν μέσα στο κουτί. Ύστερα τυχαία τραβούν ένα χαρτί και το διαβάζουν δυνατά. Εάν γίνεται εξ αποστάσεως, τότε μπορεί η δραστηριότητα να γίνει προφορικά.
2. Φτιάχνω το κουτί
Αφού συζητήσετε και σχολιάσετε το παιχνίδι της μαμάς και του παιδιού και τις εικόνες του βιβλίου, ζητάτε από τα παιδιά να σκεφτούν τι μπορεί να είναι αυτό το κουτί. Από τι υλικά θα μπορούσε να είναι φτιαγμένο και τι μέγεθος έχει;
Τους θυμίζετε την πρόταση για την κατασκευή κουτιού. Δίνετε την οδηγία να ζωγραφίσουν ένα κουτί σε όποιο μέγεθος και σχήμα θέλουν, με όποιο υλικό θέλουν και να χωράει ότι θέλουν.
Θα μπορούσαν επίσης να φτιάξουν με απλά υλικά ένα κουτί.
3. Δημιουργική γραφή
Ζητάτε από τα παιδιά να φέρουν 2-3 αντικείμενα από το σπίτι. Τα τοποθετείτε σε ένα τραπέζι όλα μαζί και δίπλα 2 κουτιά. Ύστερα σηκώνονται σε ζευγάρια και με αντίστροφη μέτρηση από το 10, πρέπει να διαλέξουν 3 από αυτά και να τα βάλουν σε ένα κουτί ξεχωριστά το κάθε παιδί. Τότε τους ζητάτε να σκεφτούν μία ιστορία “Πώς βρέθηκαν αυτά τα αντικείμενα μαζί σε ένα κουτί; Τι σχέση μπορεί να έχουν;”. Η φαντασία εδώ μπορεί να καλπάσει! Μην ξεχνάτε πως καμία απάντηση δεν είναι λάθος!
Έπειτα, η εκπαιδευτικός θα μπορούσε να γράψει αυτή την ιστορία και να φτιάξετε ένα βιβλίο με κουτά κουτιά.