Τα Πάθη του Ιησού μέσα από τους πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου.

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

1η φάση: Έγινε η γνωριμία των παιδιών με το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο(που γεννήθηκε,πότε και σε ποια μέρη έζησε) και με τους πίνακες του ,που έχουν σχέση με τα Πάθη του Ιησού. 

-Μέσω της μηχανής αναζήτησης https://www.google.gr/ πληκτρολόγησαμε το όνομα του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου και γνωρίσαμε το ζωγράφο.

 

-Με το λογισμικό οπτικοποίησης Google Maps επισκεφθήκαμε τα μέρη που γεννήθηκε και έζησε ο ζωγράφος.



 

-Mε το λογισμικό οπτικοποίησης, Geacron ,είδαμε το χάρτη της εποχής που έζησε ο El Greco .Είδαμε τα σύνορα και παρατηρήσαμε ότι όλα τα μέρη που πήγε και έζησε είχαν το ίδιο χρώμα(κίτρινο),γιατί όλες αυτές οι χώρες ήταν Βενετοκρατούμενες.


 


 

-Έπειτα μέσα από το web gallery of art είδαμε και τους πίνακες που έχουν σχέση με τα Πάθη του Ιησού. Υπήρχε αλληλεπίδραση των παιδιών με τον υπολογιστή αλλά και μεταξύ μας,γιατί έβλεπαν τους πίνακες και επέλεγαν αυτούς που είχαν σχέση με το θέμα μας: Τα Πάθη του Ιησού.




 

-Με το λογισμικό προσομοίωσης, Google Art Project ,μαζί με τα παιδιά βρίσκουμε πίνακες του El Greco και τους παρατηρούμε, εστιάζοντας σε διάφορα σημεία του κάθε πίνακα.

 

 

2η φάση:(διάρκεια 1 ώρα)Χωρισμός σε ομάδες,ζωγραφική.

Σε αυτή τη φάση χωρίζω τα παιδιά σε 6 ομάδες των 3 παιδιών (είχα κόψει 6 πίνακες του Θεοτοκόπουλου και κάθε παιδί διάλεξε ένα κομμάτι ,το οποίο ένωσαν και δημιούργησαν τον πίνακα και την ομάδα).

Ζητάω από τα παιδιά να γίνουν ζωγράφοι και να φτιάξουν  μια ζωγραφιά με το θέμα του πίνακα που είχε τύχει στην ομάδα τους,επιλέγοντας τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουν .

Οι ομάδες φρόντισα να είναι ανομοιογενείς ως προς τις  ικανότητες των μαθητών,έτσι ώστε κάποιοι μαθητές που υστερούν κάπου να νιώσουν ικανοποίηση με το τελικό αποτέλεσμα της ομάδας και να τονωθεί η αυτοπεποίθησή τους.

 

3η φάση:(διάρκεια 1 ώρα) Μετά  την ολοκλήρωση της εργασίας των ομάδων περνάμε στην τελευταία φάση της διδασκαλίας. Οι ομάδες στην ολομέλεια παρουσιάζουν τις εργασίες που έκαναν και κάνουμε μία ανασκόπηση των όσων κάναμε.

Στη συνέχεια προτείνω στα παιδιά να στείλουμε τις ζωγραφιές τους σε μία ιστοσελίδα, όπου θα μπορούμε να μπαίνουμε και να τις βλέπουμε, έπρεπε όμως να τις σκανάρουμε .Αφού τους έδειξα πως σκανάρουμε με το σκάνερ,άφησα κάθε ομάδα να σκανάρει  τη δικιά της εργασία.