Μαθαίνω για τη θρεπτική αξία των τροφίμων και σχεδιάζω τα γεύματά μου

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Οι μαθητές χωρίζονται σε τέσσερεις ομάδες:

1. Ομάδα του φθινοπώρου

Παρουσιάζετε σε ένα πόστερ τα θερμιδογόνα θρεπτικά συστατικά (υδατάνθρακες, λιπίδια, πρωτεΐνες), τη χρησιμότητά τους για τον ανθρώπινο οργανισμό και τις πηγές τους (τρόφιμα πλούσια σ΄αυτά).

Σχεδιάζετε ένα ενδεικτικό εβδομαδιαίο διαιτολόγιο, που περιλαμβάνει γεύματα (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδυνό) τα οποία θα είναι βασισμένα στην πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής θα είναι υγιεινά, χορταστικά, θα περιλαμβάνουν όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένες τροφές και θα περιέχουν όσο το δυνατό περισσότερα θρεπτικά συστατικά άρα θα καλύπτουν όλες τις ανάγκες για τις καθημερινές δραστηριότητες. Δίπλα στο κάθε γεύμα  θα ονομάσετε σε ποια ομάδα τροφίμων ανήκει το κάθε τρόφιμο. Έπειτα θα σκεφτείτε αν κάθε τρόφιμο που προτείνετε αποτελεί πολύ καλή πηγή θρεπτικών συστατικών και ποια είναι αυτά τα θρεπτικά συστατικά. Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί το όφελος που θα έχει στο σώμα μας η επιλογή που καταγράφετε. Τα γεύματα που θα προτείνετε, θα περιέχουν φρούτα και λαχανικά του φθινοπώρου. Θα ακολουθήσετε το υπόδειγμα του πίνακα που δίνετε στο τέλος.

 

2. Ομάδα του χειμώνα

Παρουσιάζετε σε ένα πόστερ τις βιταμίνες, τη χρησιμότητά τους για τον ανθρώπινο οργανισμό και τις πηγές τους (τρόφιμα πλούσια σ΄αυτές).

Σχεδιάζετε ένα ενδεικτικό εβδομαδιαίο διαιτολόγιο, που περιλαμβάνει γεύματα (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδυνό) τα οποία θα είναι βασισμένα στην πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής θα είναι υγιεινά, χορταστικά, θα περιλαμβάνουν όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένες τροφές και θα περιέχουν όσο το δυνατό περισσότερα θρεπτικά συστατικά άρα θα καλύπτουν όλες τις ανάγκες για τις καθημερινές δραστηριότητες. Δίπλα στο κάθε γεύμα  θα ονομάσετε σε ποια ομάδα τροφίμων ανήκει το κάθε τρόφιμο. Έπειτα θα σκεφτείτε αν κάθε τρόφιμο που προτείνετε αποτελεί πολύ καλή πηγή θρεπτικών συστατικών και ποια είναι αυτά τα θρεπτικά συστατικά. Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί το όφελος που θα έχει στο σώμα μας η επιλογή που καταγράφετε. Τα γεύματα που θα προτείνετε, θα περιέχουν φρούτα και λαχανικά του χειμώνα. Θα ακολουθήσετε το υπόδειγμα του πίνακα που δίνετε στο τέλος.

 

3. Ομάδα της άνοιξης

Παρουσιάζετε σε ένα πόστερ τα μέταλλα και ιχνοστοιχεία, τη χρησιμότητά τους για τον ανθρώπινο οργανισμό και τις πηγές τους (τρόφιμα πλούσια σ΄αυτά).

Σχεδιάζετε ένα ενδεικτικό εβδομαδιαίο διαιτολόγιο, που περιλαμβάνει γεύματα (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδυνό) τα οποία θα είναι βασισμένα στην πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής θα είναι υγιεινά, χορταστικά, θα περιλαμβάνουν όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένες τροφές και θα περιέχουν όσο το δυνατό περισσότερα θρεπτικά συστατικά άρα θα καλύπτουν όλες τις ανάγκες για τις καθημερινές δραστηριότητες. Δίπλα στο κάθε γεύμα  θα ονομάσετε σε ποια ομάδα τροφίμων ανήκει το κάθε τρόφιμο. Έπειτα θα σκεφτείτε αν κάθε τρόφιμο που προτείνετε αποτελεί πολύ καλή πηγή θρεπτικών συστατικών και ποια είναι αυτά τα θρεπτικά συστατικά. Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί το όφελος που θα έχει στο σώμα μας η επιλογή που καταγράφετε. Τα γεύματα που θα προτείνετε, θα περιέχουν φρούτα και λαχανικά της άνοιξης. Θα ακολουθήσετε το υπόδειγμα του πίνακα που δίνετε στο τέλος.

 

4. Ομάδα του καλοκαιριού

Παρουσιάζετε σε ένα πόστερ τη χρησιμότητα των αντιοξειδωτικών ουσιών για τον ανθρώπινο οργανισμό και τις πηγές τους (τρόφιμα πλούσια σ΄αυτές).

Σχεδιάζετε ένα ενδεικτικό εβδομαδιαίο διαιτολόγιο, που περιλαμβάνει γεύματα (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδυνό) τα οποία θα είναι βασισμένα στην πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής θα είναι υγιεινά,χορταστικά, θα περιλαμβάνουν όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένες τροφές και θα περιέχουν όσο το δυνατό περισσότερα θρεπτικά συστατικά άρα θα καλύπτουν όλες τις ανάγκες για τις καθημερινές δραστηριότητες. Δίπλα στο κάθε γεύμα  θα ονομάσετε σε ποια ομάδα τροφίμων ανήκει το κάθε τρόφιμο. Έπειτα θα σκεφτείτε αν κάθε τρόφιμο που προτείνετε αποτελεί πολύ καλή πηγή θρεπτικών συστατικών και ποια είναι αυτά τα θρεπτικά συστατικά. Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί το όφελος που θα έχει στο σώμα μας η επιλογή που καταγράφετε. Τα γεύματα που θα προτείνετε, θα περιέχουν φρούτα και λαχανικά του καλοκαιριού. Θα ακολουθήσετε το υπόδειγμα του πίνακα που δίνετε στο τέλος.

 

 

 ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟΥ (δημιουργείτε ένα πίνακα για κάθε μέρα της εβδομάδας)

 

ΔΕΥΤΕΡΑ

Τι περιλαμβάνει

Ομάδα Τροφίμων

Θρεπτικά

Συστατικά

Ποιο είναι το όφελος που θα έχω από αυτή την επιλογή

Πρωινό

Δημητριακά Ολικής Άλεσης

Γάλα με χαμηλά λιπαρά

Δημητριακά

Γάλα-Γαλακτοκομικά

Υδατάνθρακες,

Πρωτεΐνες

Θα έχω ενέργεια για να τρέχω και να έχω γερά δόντια

Δεκατιανό

1 ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι

Φρούτα-Λαχανικά

Βιταμίνη C

Μέταλλα

Θα έχω καθαρό δέρμα

Μεσημεριανό

Ψάρι και Πατάτες Βραστές

Κρέας-Ψάρι

Δημητριακά

Πρωτεΐνες

Υδατάνθρακες

Θα έχω γερούς μύες

Απογευματινό

1 γιαούρτι με ξηρούς καρπούς

Γάλα-Γαλακτοκομικά

Λίιπη- Έλαια

Πρωτεΐνες

Λιπίδια

Θα έχω γερό ανοσοποιητικό σύστημα και δε θα αρρωσταίνω

Βραδυνό

Κοτόπουλο με μπρόκολο

Κρέας

Λαχανικά

Πρωτεΐνες

Βιταμίνες

Μέταλλα

Θα είμαι δυνατός και θα έχω καλή διάθεση