Διαδικασία
Γράψτε τη ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. Στη συνέχεια επιλέξτε Αποθήκευση
Οι μαθητές ερχόμενοι στο σχολείο βλέπουν τρείς νέους κάδους "σκουπιδιών", με διαφορετικά χρώματα και εικόνες από έξω. Αμέσως, προκύπτουν ερωτήματα όπως: τι είναι αυτοί οι κάδοι; γιατί βρίσκονται στο σχολείο μας; τι δείχνουν από έξω; και άλλα πολλά. Κάνουν υποθέσεις και η νηπιαγωγός καταγράφει τις απορίες τους αλλά και τις υποθέσεις τους. Υποβάλλει ερωτήματα: αν έχουν ξαναδεί αυτούς τους κάδους κι αν θέλουν να ψάξουν στο διαδίκτυο για πληροφορίες. Αφού γράψουμε στον εννοιολογικό χάρτη όλα όσα ξέρουμε, μπορούμε να σημειώσουμε αυτά που θέλουμε να μάθουμε.
-Ποια υλικά μπαίνουν σε κάθε κάδο;
-Πόσες είναι οι κατηγορίες;
-Πού μπαίνουν τα υπόλοιπα υλικά;
-Πού καταλήγουν τα σκουπίδια και πού τα υλικά που συλλέγονται (ανακύκλωση);
Χωρίζονται σε ομάδες και η κάθε ομάδα αναλαμβάνει να ασχοληθεί με έναν από τους τρεις κάδους. Μια τέταρτη ομάδα μπορεί να ασχοληθεί με τον κλασικό πράσινο κάδο. Αναλαμβάνουν ρόλους, όπως ποιος θα συγκεντρώνει υλικά που θα μπορούσαν να μπουν στον κάδο, ποιος θα τα σημειώνει- ζωγραφίζει, ποιος θα ψάξει στο διαδίκτυο, ποιος θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα και άλλα. Η νηπιαγωγός περνάει απ όλες τις ομάδες και παρατηρεί τα παιδιά.
Αφού ολοκληρώσουν οι ομάδες ακολουθεί η παρουσίαση και η συζήτηση στην ολομέλεια.