Διαδικασία
Η διαδικασία χωρίζεται σε τρεις (3) φάσεις :
Α΄ΦΑΣΗ :
1) Χωρίζουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες των 4-5 ατόμων, προσπαθώντας να είναι όσο το δυνατό ανομοιογενείς. Οι ομάδες αυτές θα είναι σταθερές σε όλη τη διάρκεια της δράσης και ζητάμε από τα παιδιά να συνεργαστούν και να δώσουν ένα όνομα στην ομάδα τους.
2) Στο εργαστήριο Πληροφορικής :
Οι μαθητές κάθονται με την ομάδα τους έχοντας έναν ή δύο υπολογιστές μπροστά τους, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα. Συζητάμε ελεύθερα αλλά όχι εκτεταμένα τι εννοούμε με τη λέξη "ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ" και "ΣΩΣΤΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ". Βοηθάμε τη συζήτηση θέτοντας ερωτήσεις, όπως :
- Τα αγόρια μπορούν να παίζουν τα ίδια παιχνίδια με τα κορίτσια?
- Μπορεί ένα κορίτσι να γίνει μηχανικός αυτοκινήτων, ή ένα αγόρι "μπαλαρίνος"(χορευτής) ?
- Όταν κερδίζεις στο παιχνίδι δίνεις "Συγχαρητήρια" ή το χέρι στους αντιπάλους σου? Γιατί ΝΑΙ ή γιατί ΟΧΙ ?
- Όταν ο διαιτητής ή ο δάσκαλος της Φυσικής Αγωγής δίνει πλεονέκτημα στον αντίπαλο ή κάνει κάποιο λάθος εσύ πως αντιδράς ?
3) Παρακολουθούμε όλοι στιγμιότυπα από δύο μικρά βίντεο που έχουμε επιλέξει :
στη διεύθυνση :
το βίντεο με τίτλο "Κορίτσια ποδοσφαιρίστριες" στον παρακάτω σύνδεσμο : https://www.youtube.com/watch?v=0rLjxhWom1I&t=549s και
"Μεγάλοι χορευτές του κλασικού μπαλέτου" στο σύνδεσμο : https://www.youtube.com/watch?v=4dcM4A5wMEg
Αφήνουμε να συζητήσουν μεταξύ τους τα συμπεράσματά τους και ζητάμε από την κάθε ομάδα να γράψει 2-3 προτάσεις από αυτά που τους έκαναν εντύπωση στα 3 βίντεο. Τις προτάσεις αυτές τις γράφουν σε ένα συνεργατικό φύλλο Google Sheets, που έχουμε "μοιράσει" εμείς.
Β΄ ΦΑΣΗ :
Στην τάξη :
1) έχουμε ετοιμάσει μία παρουσίαση σχετικά με τους κανόνες και τη Σωστή αθλητική Συμπεριφορά, την οποία και παρουσιάζουμε στην ολομέλεια της τάξης. Σταματάμε στα επίμαχα σημεία και συζητάμε κάνοντας ερωτήσεις, ή αναφέροντας παραδείγματα συμπεριφορών *θετικά και αρνητικά). Όλα αυτά τα αντιπαραβάλλουμε με τις πληροφορίες που μοιραζόμαστε από την παρουσίαση.
Στην αυλή :
2) Παίζουμε 2 παιχνίδια αμιγώς συνεργατικά στις ομάδες που έχουμε χωριστεί. Π.χ. Να μεταφέρουν ένα μπλάκι του τέννις μέσα από "κανάλια" {κομμάτια από κομμένες (κατά μήκος) σωλήνες μεγάλης διαμέτρου, 90εκ η κάθε μία}. Στόχος να δημιουργούν ένα εννιαίο κανάλι για το μπαλάκι χωρίς να πέσει κάτω, μεταφέροντας το σε συγκεκριμένη απόσταση. Η κάθε ομάδα μαζεύει "ΠΟΝΤΟΥΣ" για κάθε ολοκληρωμένη και υποδειγματική σε συμπεριφορά προσπάθεια. Αντίθετα αφαιρούμε πόντους σε κάθε ομάδα που παραβιάζει τους κανόνες, διαμαρτύρεται ή τσακώνεται...
Η παρουσίαση είναι στο σύνδεσμο :
https://acrobat.adobe.com/link/review?uri=urn:aaid:scds:US:9c47f391-b33a-349a-9061-3807b66faa85
Γ ΄ ΦΑΣΗ :
Ασύγχρονα στο σπίτι :
Στην ησυχία του σπιτιού τους κάνουν ένα κουίζ στο Word Wall και το υποβάλλουν, μέσα από την eclass, όπου οι μαθητές είναι όλοι εγγεγραμμένοι και έχουμε τακτική επικοινωνία ασύγχρονων δράσεων. Το κουΐζ είναι στο σύνδεσμο :
Γράψτε τη ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. Στη συνέχεια επιλέξτε Αποθήκευση