H γένεση της πόλης-κράτους

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Συνοπτική περιγραφή:

1η Φάση - 1ο μισό της 1ης ώρας

Αφόρμηση: Συζήτηση για τις σημερινές έννοιες «πόλη» και «κράτος» για να αντιληφθούν οι μαθητές/τριες στο τέλος του σεναρίου τη σημαντική διαφορά από την αρχαία έννοια «πόλη-κράτος».

Επίδειξη βίντεο (3:09) για μια πρώτη επαφή με την καινούρια βασική έννοια  https://www.youtube.com/watch?v=s8TmlxpMpSU .

Χωρισμός σε 5 ομάδες (με κλήρωση).

2η Φάση - 2ο μισό της 1ης ώρας και 2η ώρα

Οδηγίες για την 1η ομάδα:

Να μπείτε στο Ψηφιακό Σχολείο στο Φωτόδεντρο και να πληκτρολογήσετε πόλη-κράτος.

Να επιλέξετε το αποτέλεσμα της αναζήτησης με τίτλο Η πόλις-κράτος κατά την αρχαιότητα.

Αφού δουλέψετε με το συγκεκριμένο υλικό και τον τρόπο που υπαγορεύεται, να ετοιμάσετε μια παρουσίαση με λογισμικό παρουσιάσεων για τα βασικά χαρακτηριστικά της «πόλης-κράτους». Προσπαθήστε να περιέχει διάφορους σημειωτικούς πόρους (βίντεο, ήχο, εικόνα) που θα μπορούσαν να αναδείξουν την παρουσίασή σας ως πολυτροπικό κείμενο.

Οδηγίες για τη 2η ομάδα:

Να μπείτε στο Ψηφιακό Σχολείο στο Φωτόδεντρο και να πληκτρολογήσετε πόλη-κράτος.

Να επιλέξετε το αποτέλεσμα της αναζήτησης με τίτλο Η πόλις-κράτος κατά την αρχαιότητα.

Να ετοιμάσετε έναν εννοιολογικό χάρτη με κεντρική έννοια την «πόλη-κράτος». Προσπαθήστε να περιέχει διάφορους σημειωτικούς πόρους (βίντεο, ήχο, εικόνα) που θα μπορούσαν να αναδείξουν την παρουσίασή σας ως πολυτροπικό κείμενο.

Οδηγίες για την 3η ομάδα:

Να μπείτε στο Ψηφιακό Σχολείο στο Φωτόδεντρο και να πληκτρολογήσετε οπλιτική φάλαγγα.

Να επιλέξετε το αποτέλεσμα της αναζήτησης με τίτλο Οπλιτική φάλαγγα.

Αφού δουλέψετε με το συγκεκριμένο υλικό και τον τρόπο που υπαγορεύεται, να ετοιμάσετε μια παρουσίαση με λογισμικό παρουσιάσεων για την εμφάνιση της φάλαγγας, τον οπλισμό και την τακτική της.  Προσπαθήστε να περιέχει διάφορους σημειωτικούς πόρους (βίντεο, ήχο, εικόνα)   που θα μπορούσαν να αναδείξουν την παρουσίασή σας ως πολυτροπικό κείμενο.

Οδηγίες για την 4η ομάδα:

Να μπείτε στο Ψηφιακό Σχολείο στο Φωτόδεντρο και να πληκτρολογήσετε οπλιτική φάλαγγα.

Να επιλέξετε τα αποτελέσματα της αναζήτησης με τίτλο Οπλιτική φάλαγγα (την ενότητα οπλίτης) και Η οπλιτική φάλαγγα μέσα από αρχαίες πηγές .

Αφού δουλέψετε με το συγκεκριμένο υλικό και τον τρόπο που υπαγορεύεται, να ετοιμάσετε μια παρουσίαση με λογισμικό παρουσιάσεων για την ανάδυση του νέου πολίτη-υπερασπιστή της πόλης. Προσπαθήστε να περιέχει διάφορους σημειωτικούς πόρους (βίντεο, ήχο, εικόνα) που θα μπορούσαν να αναδείξουν την παρουσίασή σας ως πολυτροπικό κείμενο.

               Οδηγίες για την 5η ομάδα:

Να μπείτε στη διεύθυνση http://www.ime.gr/chronos/04/gr/index.html.

Να ετοιμάσετε μια παρουσίαση με λογισμικό παρουσιάσεων για την εξέλιξη των πολιτευμάτων από την αριστοκρατία στην τυραννίδα. Προσπαθήστε να περιέχει διάφορους σημειωτικούς πόρους (βίντεο, ήχο, εικόνα)  που θα μπορούσαν να αναδείξουν την παρουσίασή σας ως πολυτροπικό κείμενο.

 

3η Φάση - 3η ώρα

Παρουσίαση της δουλειάς κάθε ομάδας στην ολομέλεια.