Διαδικασία
|
- Παρουσίαση των γεγονότων μέσα από την ανάγνωση του κειμένου του βιβλίου στο φωτόδεντρο. βιβλίο μαθητή
-Πληροφορίες , εικόνες αλλά και σχολιασμό για την στάση που κράτησαν οι δύο πρωταγωνιστές κατά τη διάρκεια της πολιορκίας.
-Αναφορά στις έννοιες ελευθερία και αυτοθυσία.
-Παρουσίαση των πολεμικών μέσων των δύο πλευρών και σύγκριση.
-Τα παιδία χωρίζονται σε δωμάτια προκειμένου να συζητήσουν την στάση που κράτησαν οι δύο αντίπαλοι αλλά και να προσπαθήσουν να κατανοήσουν τον λόγο που κινήθηκαν με αυτόν τον τρόπο.
-Τα παιδιά ψηφίζουν προκειμένου να δώσουν τη δική τους απάντηση σε πολλά αναπάντητα ερωτήματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της άλωσης(π.χ. πώς πέρασε τα καράβια του ο Μωάμεθ χωρίς να τον πάρει είδηση κανείς, πώς βρέθηκε ανοιχτή η κερκόπορτα κτλ.)
|
-Παρουσίαση εικόνων και φωτογραφιών της βυζαντινής αυτοκρατορίας πριν και μετά την άλωση.
-Φύλλο εργασίας ,όπου οι μαθητές καλούνται να αναλογιστούν τα αίτια της πτώσης της αυτοκρατορίας, αλλά και να συλλογιστούν τις συνέπειες , αναπτύσσοντας έτσι κριτική σκέψη. |
--Παρακολούθηση διαφόρων θρύλων και μύθων που αφορούν τη άλωση.
-Φωτόδεντρο θρύλοι
-Συζήτηση με στόχο να βγει το συναίσθημα.
-Διαχωρισμός σε ομάδες και καταγραφή συναισθήματος.
-Επιστροφή στην ολομέλεια και σύγκριση αποτελεσμάτων.
-Κυρίαρχο συναίσθημα με ψηφοφορία. |