Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

  • Παρακολούθηση βίντεο που αναπαριστά σκηνές από την άλωση της Πόλης, προκειμένου οι μαθητές να αντιληφθούν τι σημαίνει η λέξη άλωση ,αλλά και να αναρωτηθούν το πώς τελικά οι Τούρκοι κατάφεραν να μπουν στην Πόλη. Εικονική περιήγηση κατά τη διάρκεια της άλωσης.

 

  • Προβολή χαρτών για να αντιληφθούν την έκταση της αυτοκρατορίας την περίοδο εκείνη. συνημμένο αρχείο 

 

- Παρουσίαση των γεγονότων μέσα από την ανάγνωση του κειμένου του βιβλίου στο  φωτόδεντρο.

βιβλίο μαθητή

 

-Πληροφορίες , εικόνες αλλά και σχολιασμό για την στάση που κράτησαν οι δύο πρωταγωνιστές κατά τη διάρκεια της πολιορκίας.

 

-Αναφορά στις έννοιες ελευθερία και αυτοθυσία.

 

-Παρουσίαση των πολεμικών μέσων των δύο πλευρών και σύγκριση.

 

-Τα παιδία χωρίζονται σε δωμάτια προκειμένου να συζητήσουν την στάση που κράτησαν οι δύο αντίπαλοι αλλά και να προσπαθήσουν να κατανοήσουν τον λόγο που κινήθηκαν με αυτόν τον τρόπο.

 

-Τα παιδιά ψηφίζουν προκειμένου να δώσουν τη δική τους απάντηση σε πολλά αναπάντητα ερωτήματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της άλωσης(π.χ. πώς πέρασε τα καράβια του ο Μωάμεθ χωρίς να τον πάρει είδηση κανείς, πώς βρέθηκε ανοιχτή η κερκόπορτα κτλ.)

 

-Παρουσίαση εικόνων και φωτογραφιών της βυζαντινής αυτοκρατορίας πριν και μετά την άλωση.

 

-Φύλλο εργασίας  ,όπου οι μαθητές καλούνται να αναλογιστούν τα αίτια της πτώσης της αυτοκρατορίας, αλλά και να συλλογιστούν τις συνέπειες , αναπτύσσοντας έτσι κριτική σκέψη.

--Παρακολούθηση διαφόρων θρύλων και μύθων που αφορούν τη άλωση.

 

-Φωτόδεντρο θρύλοι

 

-Συζήτηση με στόχο να βγει το συναίσθημα.

 

-Διαχωρισμός σε ομάδες και καταγραφή συναισθήματος.

 

-Επιστροφή στην ολομέλεια και σύγκριση αποτελεσμάτων.

 

-Κυρίαρχο συναίσθημα με ψηφοφορία.