Το δελφίνι

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Αφόρμηση στάθηκε το γνωστό τραγούδι "Δελφίνι, δελφινάκι" που ακούσαμε και τραγουδήσαμε έχοντας καλοκαιρινή διάθεση.

Έπειτα και αφού τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία τους να μάθουν περισσότερα είπαμε πρώτα να μαζέψουμε μέσω μιας ιδεοθύελλας όσα ήδη γνωρίζαμε για το θηλαστικό αυτό. Έτσι, σε πίνακα στο padlet κάθε μαθητής έγραψε μια λέξη ή φράση που του ερχόταν στο μυαλό ακούγοντας τη λέξη δελφίνι και παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια.

Ακολούθως ξεκινήσαμε το ταξίδι της ιστοεξερεύνησής μας αναζητώντας τον ορισμό διαδικτυακά μέσω του ηλεκτρονικού λεξικού βικιλεξικό.

Στη συνέχεια, έχοντας ως πηγή την πύλη περιβαλλοντικής εκπαίδευσης μελετήσαμε σχετικό πληροφοριακό κείμενο και είδαμε φωτογραφίες. Μάθαμε για τα εξωτερικά χαρακτηριστικά, τη ζωή και τον τρόπο επικοινωνίας του.

Μάλιστα, η εκπαιδευτικός, στοχεύοντας στην ενίσχυση της κατανόησης του γραπτού λόγου ετοίμασε ένα σχετικό  video μέσω του  microsoft photos πλαισιώνοντας την αφήγηση πολυτροπικά με ήχο και εικόνα.

Ακολουθήσαν ερωτήσεις κατανόησης στην ολομέλεια, εντοπισμός βασικών πληροφοριών στο κείμενο και συμπλήρωση σχετικού εργαλείου κατανόησης κειμένου.

Σε επόμενο στάδιο παρακολουθήσαμε μικρό ντοκιμαντέρ που βρήκαμε στο διαδίκτυο από τον κόσμο των ζώων (εγκυκλοπαίδεια Ντίσνευ) και αφορούσε το δελφίνι.

Φυσικά, θελήσαμε να μάθουμε και για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει και πώς μπορούμε εμείς να βοηθήσουμε. Για το σκοπό αυτό συμβουλευτήκαμε την ιστοσελίδα της WWF Ελλάδος.

Ολοκληρώσαμε με ένα quiz στο  kahoot που αξιοποιήθηκε ως αξιολόγηση.