Διαδικασία
Ο Υπολογιστής μου αρρώστησε.....
Η ιστοεξερεύνηση θα ολοκληρωθεί σε τρία στάδια, ως εξής:
ΣΤΑΔΙΟ I
Πριν ξεκινήσεις πρέπει να ...μελετήσεις!
♦ Ακολούθησε τον παρακάτω σύνδεσμο του Εμπλουτισμένου βιβλίου Εφαρμογές Πληροφορικής για να μελετήσεις το αντίστοιχο κεφάλαιο
Ασφάλεια και Προστασία στο Διαδίκτυο-Κεφ.16 Διαδραστικό βιβλίο Εφαρμογές Πληροφορικής Α Λυκείου
♦ Παρακολούθησε το παρακάτω χρήσιμο video
♦ Μελέτησε την παρακάτω πηγή απο το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Mετά την περιήγησή σου στις παραπάνω πηγές βεβαιώσου ότι έχεις διαμορφώσει άποψη για τα παρακάτω θέματα, τα οποία θα συζητηθούν μέσα στην τάξη :
► Τι είναι οι ιοί των υπολογιστών (bugs).
► Ποιά είναι τα είδη των ιών και ποιες συνέπειες μπορεί να έχει καθένα από αυτά, στα ηλεκτρονικά μου αρχεία ή και στο ίδιο το υπολογιστικό μου σύστημα.
► Ποιοί είναι οι πιο συνηθισμένοι τρόποι για να "κολλήσουμε" ιούς.
► Πως μπορώ να προστατεύσω τον υπολογιστή και τα αρχεία μου από το κακόβουλο λογισμικό.
ΣΤΑΔΙΟ II
Χρησιμοποιώντας τις ηλεκτρονικές πηγές του Διαδικτύου, ερευνήστε, συγκρίνετε, αξιολογείστε και συλλέξτε, τα στοιχεία που είναι σχετικά με το θέμα σας και στη συνέχεια καταγράψτε αυτά που θεωρείτε σημαντικά και απαιτούνται για την υλοποίηση της εργασίας που έχετε αναλάβει, έτσι ώστε:
Η 1η ομάδα (Σταυρολεξάκηδες) να σημειώσετε τις λέξεις (όρους) που χρησιμοποιούνται στο Διαδίκτυο και να αποφασίσετε ποιες από αυτές θα συμπεριλάβετε στο σταυρόλεξο που θα δημιουργήσετε. Συνεργαστείτε και ανταλλάξτε απόψεις, για τον τρόπο που οι όροι αυτοί θα εξηγηθούν σε απλά ελληνικά, ώστε να γίνουν κατανοητοί, τόσο από εσάς, όσο κι από τους συμμαθητές σας, οι οποίοι θα κληθούν να το λύσουν!
Η 2η ομάδα (Αναλυτές) να καταγράψετε τα θέματα, (δηλαδή τα είδη των ιών, τις πιθανές βλάβες που μπορεί καθένας τους να προκαλέσει καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισης τους), από το ιστολόγιο σε ένα πρόχειρο σχέδιο, το οποίο στη συνέχεια θα χρησιμοποιήσετε για τη δημιουργία ενός λεπτομερή και κατανοητού από τους συμμαθητές σας, εννοιολογικού χάρτη. Προσέξτε να συμπεριλάβετε όλα τα στοιχεία, αποφασίζοντας από κοινού για τον τρόπο που θα τα συντάξετε και θα τα παρουσιάσετε.
Η 3η ομάδα (Δημιουργοί Κόμικς) να αποφασίσετε για τον αριθμό των ‘κάδρων’ που θα χρησιμοποιήσετε (όχι περισσότερα από έξι), επιλέξτε τα πρόσωπα, γράψτε τους διαλόγους, και συνθέστε το σενάριο σας, δίνοντας όπως συνηθίζεται στο τέλος και το κατάλληλο μήνυμα! Προσέξτε να παρουσιάσετε την ιστορία σας, χωρίς να εκθέσετε, να προσβάλλετε ή να φέρετε σε δύσκολη θέση τους συμμαθητές σας, των οποίων τα "παθήματα" περιγράφετε.
ΣΤΑΔΙΟ III
Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συγκροτούν τις ομάδες θα συνεργαστούν για τη δημιουργία των ηλεκτρονικών εργασιών:
⇒ σταυρόλεξου όρων
⇒ εννοιολογικού χάρτη,
⇒ κόμικ.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όλες οι δημιουργίες, θα παρουσιαστούν στην τάξη και θα δημοσιευτούν στο ιστολόγιο, από τους μαθητές και τις μαθήτριες που εργάστηκαν στην ιστοεξερεύνηση!