Διαδικασία
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
- Όλοι μαζί παρακολουθούμε την ιστορία της αμυγδαλιάς και τον μύθο της αμυγδαλιάς(από υπολογιστή ή εικονόλεξο).
- Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες ,ανάλογα με το ενδιαφέρον των παιδιών στην αντίστοιχη ιστορία.Έτσι δημιουργείται η ομάδα που θα ασχοληθεί με το παραμύθι και η δεύτερη ομάδα που θα επεξεργαστεί το μύθο, που θα δουλέψουν και σε διαφορετικά σημείατης(τραπέζια,γωνιές, παρεούλα κ.α.).
- Εργασία σε ομάδες. Γινόμαστε συγγραφείς, εικονογράφοι και εκδότες: η πρώτη ομάδα αναλαμβάνει να δημιουργήσει ένα βιβλίο με το παραμύθι της αμυγδαλιάς( κάποια παιδιά γίνονται οι εικονογράφοι και τα υπόλοιπα της ομάδας γράφουν το κείμενο με σύντομα και απλά λόγια και η δεύτερη ομάδα αναλαμβάνει να δημιουργήσει ένα βιβλίο - κόμικς όπου κάποια μέλη της ζωγραφίζουν τα σκίτσα και τα υπόλοιπα γράφουν λογάκια μέσα στα ''συννεφάκια''. Για την υλοποίηση αυτής της δραστηριότητας απαιτείται συζήτηση μεταξύ των παιδιών κάθε ομάδας ώστε κάθε παιδί να αναλάβει το ρόλο του και να συνεργαστουν ομαλά όλα μαζί ως ομάδα.
- Κατασκευάζουμε κούκλες κουκλοθεάτρου.Κάθε ομάδα φτιάχνει με απλά υλικά τους ήρωες της ιστορίας της σε κούκλες κουκλοθεάτρου (από χαρτί, ρολό χαρτί, κάλτσες, χαρτοσακούλες , τενεκεδάκια κ.α.).Αυτές μπορεί να είναι για το παραμύθι: η κοπέλα Αμυγδαλιά, η μητέρα της, ο βοριάς, ο βοριάς -παλικάρι, το δέντρο αμυγδαλιά και για το μύθο: η Φιλλίδα . ο πατέρας της, ο Δημοφώντας, θεοί του Ολύμπου,το δέντρο αμυγδαλιά κ.α.Επίσης μπορούμε να κατασκευάσουμε σκηνικά για να ''ανεβάσουμε'' την παράστασή μας.
- Παίζουμε την παράσταση με την αμυγδαλιά.Ακολουθούμε το σενάριο των ιστοριών. Μπορούμε όμως να εισάγουμε τον προβληματισμό στα παιδιά π.χ. τι θα γινόταν εάν η μητέρα της αμύγδαλιάς την άφηνε να βγει έξω ή τι θα έκανε η Φιλλίδα αν οι θεοί δεν την μεταμόρφωναν σε δέντρο; κ.α.Κι έτσι συνεχίζουμε το θεατρικό μας παιχνίδι.