Διαδικασία
Ο εκπαιδευτικός θα οργανώσοει συναντήσεις με αυτόπτες μάρτυρες που ζουν ακόμη (ιδιαίτερα επιζώντες του Ολοκαυτώματος, καθώς επίσης και απελευθερωτές και σωτήρες), και οι οποίοι μπορούν να διηγηθούν στους μαθητές τις εμπειρίες τους κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου. Οι ζωντανές μαρτυρίες είναι ιδιαίτερα άμεσες και μπορούν να αποτελέσουν μια εξαιρετικά ισχυρή μαθησιακή εμπειρία για τους μαθητές. Μαγνητοσκοπημένες ιστορικές μαρτυρίες μπορούν επίσης να χρησιμεύσουν ως ιδιαίτερα ισχυρά διδακτικά εργαλεία. Οι δάσκαλοι μπορεί να θελήσουν να επικεντρωθούν πάνω στα όσα αποκόμισαν οι μαθητές τους από τις προσωπικές ιστορίες των μαρτύρων καθώς και σε εκείνα τα οποία μπορούν να κρατήσουν στη μνήμη τους μετά από την ακρόαση των μαρτυριών.
Σε πολλά μέρη οι Εβραϊκές Κοινότητες έχουν εξαφανιστεί ως αποτέλεσμα του Ολοκαυτώματος και του μεταπολεμικού αντισημιτισμού. Υπάρχουν ωστόσο αρκετές Εβραϊκές Κοινότητες στην Ευρώπη που είχαν ακμάσει για αιώνες και οι οποίες έχουν αρχίσει να ανοικοδομούνται όπως αυτή που υπήρχε στη θεσσαλονίκη.Είναι μια καλή ιδέα ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές του να επικοινωνήσουν με μέλη των τοπικών Εβραϊκών Κοινοτήτων για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη ζωή και τον πολιτισμό των κοινοτήτων αυτών σήμερα, καθώς και τη ζωή των κοινοτήτων πριν το Ολοκαύτωμα.