Διαδικασία
Προκειμένου να προσεγγιστεί η θεματική ενότητα, ανακύκλωση:
- ετοιμάζονται τα φύλλα εργασίας σε έντυπη μορφή για τις ανάγκες της διδακτικής διαδικασίας .
Το πρώτο μαθησιακό αντικείμενο, (video), είναι αυτό που θα αποτελέσει και την αφόρμηση της διδακτικής ενότητας. Πρόκειται για μαθησιακό αντικείμενο που ανήκει στην κατηγορία των συστημάτων καθοδηγούμενης διδασκαλίας, πολυμεσικού περιεχομένου. Τα πολυμεσικά λογισμικά στοχεύουν στην παρουσίαση της πληροφορίας και την καθοδήγηση του μαθητή για την επίτευξη ενός μαθησιακού αποτελέσματος, αλλά είναι κατάλληλα για παιδιά μικρής ηλικίας όπως είναι το κοινό που απευθύνεται η συγκεκριμένη διδασκαλία. Ένα διδακτικό μέσο που ενισχύει και υποστηρίζει με εποπτικό τρόπο τον εκπαιδευτικό στο συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο. Ενώ παράλληλα προσφέρει ένα προκαθορισμένο δρόμο μάθησης καθοδηγώντας το μικρό μαθητή. Τα νήπια παρακολουθούν το video, που αναφέρεται στην ανακύκλωση παρατηρούν ακούν,και στη συνέχεια αναλύουν και σχολιάζουν το ταξίδι των απορρήματων, επιπροσθέτοντας και τις πρότερες γνώσεις και εμπειρίες τους.
Έπειτα δίνουμε στους μαθητές ένα φύλλο εργασίας προκειμένου να αξιολογήσουμε τις γνώσεις που απέκτησαν από την προηγούμενη διδακτική διαδικασία καλώντας τους να ξεχωρίσουν τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα μετρήσουν , αξιοποιώντας τις προηγούμενες γνώσεις τους.
Στα πλαίσια της μουσικοκινητικής αγωγής, ακούμε το τραγούδι της ανακύκλωσης και χορεύουμε στους ρυθμούς του.
Τέλος,οι μαθητές με την καθοδήγηση της νηπιαγωγού κατασκευάζουν μια μολυβιθήκη από ρόλό χαρτιού.