Διαδικασία
Οι ομάδες μας
1η ομάδα: Οριοθέτηση του ζητήματος των εικόνων
- Ετυμολογική προσέγγιση του όρου Εικονομαχία
- Φάσεις της Εικονομαχίας ( αναφορά στα χρονικά όρια)
- Το θέμα των εικόνων ήταν καινούριο στη χριστιανική θρησκεία;
2η ομάδα: Η πρώτη φάση της Εικονομαχικής έριδας
- Πρωταγωνιστικά πρόσωπα:
- Τα αίτια της Εικονομαχίας
- Η αφορμή/ Οι αφορμές
- Μελετήστε τα παραθέματα « Επιχειρήματα των εικονομαχών» και «Επιχειρήματα εικονολατρών»: Εντοπίστε τα επιχειρήματα των δύο αντιπάλων.
- Ποια η στάση του κλήρου και του μεγαλύτερου μέρους του λαού;
- Πώς έληξε η 1η φάση της εικονομαχικής διαμάχης;
3η ομάδα: Η δεύτερη φάση της Εικονομαχικής έριδας
- Ποιος αυτοκράτορας ανακίνησε το ζήτημα των εικόνων και πότε;
- Μελετήστε το παράθεμα « Απόψεις Λέοντος Ε’ για την εικονολατρία»: εντοπίστε το επιχείρημα που επικαλείται ο Λέων Ε’ για να επαναφέρει το ζήτημα των εικόνων . Αξιολογήστε το με βάση τα ιστορικά δεδομένα.
- Ποια χαρακτηριστικά είχε η β’ φάση της εικονομαχικής έριδας
- Ποια σύνοδος καταδίκασε τις εικονολατρικές απόψεις;
- Παρακολουθήστε το Απολυτίκιον της Κυριακής της Ορθοδοξίας: Πώς συνδέεται ο εκκλησιαστικός αυτός ύμνος με το ζήτημα των εικόνων;
4η Ομάδα: Συνέπειες της Εικονομαχίας
- Πώς διαμορφώθηκαν οι σχέσεις ανάμεσα στον αυτοκράτορα και τον Πάπα; Για να απαντήσετε θα πάρετε υπόψη σας τη στάση που κράτησε ο Πάπας στο ζήτημα των εικόνων.
- Ποιες οι κοινωνικές συνέπειες από τη διαμάχη για τις εικόνες;
Η κάθε ομάδα θα μελετήσει τις πηγές της και θα απαντήσει δημιουργώντας παρουσίαση που θα ανεβάσει στο drive της τάξης.
Μετά την κάθε παρουσίαση, οι υπόλοιποι μαθητές θα την βαθμολογήσουν, με βάση κλίμακα αξιολόγησης που θα σας δοθεί.
'Οταν ολοκληρωθούν οι παραπάνω διαδικασίες, όλοι οι μαθητές θα απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης σχετικά με τον βαθμό κατανόησης της διαφοράς ανάμεσα στα αίτια τα γεγονότα και τις συνέπειες της Εικονομαχίας.