Διαδικασία
ΟΡΓΩΜΑ
Οι μαθητές μας με τη βοήθεια και την καθοδήγηση της νηπιαγωγού πληκτρολογούν τη λέξη Όργωμα στον υπολογιστή με σκοπό την εύρεση βίντεων για την παρακολούθηση παραδοσιακού οργώματος και την αντιπαράθεσή του με το σύγχρονο όργωμα.
Ο ΓΕΩΡΓΟΣ ΠΑΕΙ ΣΤΟΝ ΑΓΡΟ
Στη συνέχεια μαθαίνουμε το τραγούδι Ο Γεωργός πάει στον αγρό και με τις μιμητικές κινήσεις το παιδί αναπαριστά με το σώμα του όλες τις δραστηριότητες που παρακολούθησε πριν ως θεατής.
Το φύτεμα των σπόρων που ακολουθεί σε μικρά ατομικά μπολάκια θα επιτρέψει στα παιδιά τη βιωματική παρακολούθηση ανάπτυξης του φυτού, καθώς και την καταγραφή των σταδίων του.
Συζητάμε με τα παιδιά για την θέση όπου θα τοποθετήσουμε τα μικρά γλαστράκια μέσα στην τάξη. Τα παιδιά προτείνουν την τοποθέτηση μπροστά στα παράθυρα ώστε να έχουν το περισσότερο δυνατό φως. Έπειτα συμφωνούν να τα ποτίζουν κάθε πρωί αφού πριν ελέγξουν την υγρασία του χώματος.
Καταλήγουμε λοιπόν στους σηματικούς παράγοντεςπου είναι σημαντικοί για την ανάπτυξη του φυτού που είναι το φως, το νερό και το χώμα.
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΦΥΤΟΥ
Τα παιδιά εξασκούνται στη σειραθέτηση των εικόνων με τα στάδια εξέλιξης του φυτού τόσο σε πραγματικό (με τις καρτέλες της τάξης) όσο και σε ψηφιακό περιβάλλον στο χώρο του learningapps.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΩΣ - ΝΕΡΟ - ΧΩΜΑ: ΠΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ!!!
Χρησιμοποιώντας το λογισμικό προσομοίωσης του Φωτόδεντρου:
http://photodentro.edu.gr/photodentro/MA-FYTA_ANAPTYXH_pidx0037059/Ti_epathan_ta_futa.html
τα παιδιά αλλάζουν κατά βούληση τις μεταβλητές και παρατηρούν τις συνέπειες. Κατανοούν με αυτόν τον τρόπο τη συμβολή των παραπάνω παραγόντων στην ομαλή ανάπτυξη του φυτού.
Στη συνέχεια κατασκευάζουν ατομική εργασία όπου κόβουν, κολλούν, χρωματίζουν και τέλος γράφουν αυτά που δεν πρέπει να ξεχνούν όταν φροντίζουν το φυτό τους. Δηλαδή το νερό (ζωγράφισαν συννεφάκι και βροχή), το φως (ζωγράφισαν τον ήλιο) και το χώμα (έκοψαν και κόλλησαν γλαστράκι). Προσθέσαμε την αγάπη!!!