Διαδικασία
Οι μαθητές χωρίζονται σε έξι ομάδες των τεσσάρων ατόμων και αναλαμβάνουν να διεκπεραιώσουν:
-
Η πρώτη ομάδα θα ασχοληθεί με την τεχνική του Brainstorming (καταιγισμός ιδεών _ ιδεοθύελλα) χρησιμοποιώντας ένα τεχνολογικό εργαλείο του https://www.menti.com/ όπου οι μαθητές θα καταγράψουν εκεί τις πρώτες λέξεις που έρχονται στο μυαλό τους ακούγοντας τη λέξη "πρόσωπο" αρχικά, και μετέπειτα "προσωπείο".
-
Η δεύτερη ομάδα θα διαβάσει από σχετικές πηγές την έννοια του προσώπου στη θεολογία των Πατέρων αλλά και σε άλλα ορθόδοξα θεολογικά και φιλοσοφικά κείμενα. Στη συνέχεια χρησιμοποιούν το διαδικτυακό εργαλείο padlet.com στο οποίο εφαρμόζουν δίστηλο κείμενο. Στη μία στήλη τοποθετούν τη λέξη "πρόσωπο'' και στην άλλη στήλη τη λέξη ''προσωπείο''. Στην καθεμιά στήλη καταγράφουν τις πληροφορίες που εντόπισαν στο διαδίκτυο από τη μελέτη και έρευνα των πηγών που συγκέντρωσαν.(**τονίζεται από τον εκπαιδευτικό η προσοχή που δίνεται στην αξιοπιστία, εγκυρότητα και αυθεντικότητα των πηγών)
-
Η τρίτη ομάδα θα ζωγραφίσουν ο καθένας μέσα στην ομάδα του σε έγχρωμο χαρτί αφού γράψει επάνω το όνομά του, το περίγραμμα του χεριού του και μέσα σε αυτό γράφει κάτι για τον εαυτό του όπως δεξιότητα, χάρισμα επίτευγμα κλπ που του αρέσει. Σε ένα δεύτερο περίγραμμα χεριού στο ίδιο φύλλο εργασίας θα γράψουν κάποιο χαρακτηριστικό που δεν τους αρέσει και θα ήθελαν να αλλάξουν.Θα δημιουργήσουν ένα wordart με βάση αυτά που κατέγραψε ο κάθε μαθητής στην ομάδα.
-
Η τέταρτη ομάδα θα παρακολουθήσει βίντεο σχετικό με την έννοια και το μυστήριο του ανθρώπινου προσώπου από τον Επίσκοπο Κάλλιστο Ware. Προκαλείται συζήτηση μεταξύ των μελών πάνω στην έννοια της τραγικότητας του προσώπου όπως αυτή υφίσταται στον χώρο της αρχαίου κόσμου αλλά και στο πώς επιτυγχάνεται η υπέρβαση του προσώπου στην κοινωνία του με τον άλλο (ορθόδοξη θεολογία_Καππαδόκες Πατέρες).Καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους σε κείμενο word μέσα σε dropbox για διαμοιρασμό μέσα στην τάξη.
-
Η πέμπτη ομάδα θα αναζητήσει πληροφορίες στο διαδίκτυο (google scholar προτείνεται_) (ή κείμενα λεξικών νεοελληνικής γλώσσας), και θα καταγράψει τα εξής σχετικά με :α) τη λέξη πρόσωπο, από ποια συνθετικά αποτελείται, πού συναντάται, με ποια σημασία, και β) εικόνες στο διαδίκτυο που αφορούν την έννοια του προσώπου. Συνθέτουν ένα φωτογραφικό κολάζ , το οποίο αναρτούν στο ιστολόγιο της τάξης.
-
Η έκτη ομάδα μελετά το κείμενο του γέροντα Εφραίμ : "Από το μετανεωτερικό προσωπείο στο πρόσωπο '' διερευνά και καταγράφει τις εννοιολογικές διαφορές μεταξύ των δύο και δημιουργεί συννεφόλεξα (wordart) πάνω στις έννοιες "πρόσωπο''/ ''προσωπείο''