Διαδικασία
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Φάση 1η Παρακολούθηση του παρακάτω video
https://www.youtube.com/watch?v=SBX4mvGA5as
Δραστηριότητα 1η Οι μαθητές της 1ης ομάδας θα συντάξουν μια επιστολή, την οποία υποτίθεται ότι γράφει στις αρχές του 20ού αιώνα ένας Έλληνας που έχει μεταναστεύσει στις ΗΠΑ. Την απευθύνει σε στενό συγγενή ή σε καρδιακό φίλο του στην Ελλάδα. Στην επιστολή διηγείται τις δυσκολίες που έχει συναντήσει ο ίδιος και οι συμπατριώτες του, τις συνθήκες δουλειάς, την αντιμετώπιση των Ελλήνων από τους ντόπιους και τα συναισθήματα που του προκαλούν όλα τα παραπάνω
Δραστηριότητα 2η Όλοι οι μαθητές μπαίνουν στην παρακάτω διεύθυνση και διερευνούν άν πρόγονοί τους μετανάστευσαν στην Αμερική
https://www.libertyellisfoundation.org/ (είναι αμερικανικός ιστότοπος, ο οποίος λειτουργεί από το 2001. Περιλαμβάνει, σε μία τεράστια βάση δεδομένων, 22 εκατομμύρια ονόματα από ανθρώπους κάθε χώρας και φυλής που μετανάστευσαν στις Η.Π.Α. κατά το διάστημα 1892 – 1924. )
Φάση 2η Παρακολούθηση του παρακάτω βιντεο
https://www.demopaideia.gr/educational_items/prosfigas-esi/
Δραστηριότητα 1η Οι μαθητές της 2ης ομάδας αναλαμβάνουν από μία χώρα καταγωγής μεγάλου αριθμού προσφύγων για να διερευνήσουν:την κατάσταση σε αυτή τη χώρα σήμερα ή στο παρελθόν καθώς επίσης και τους λόγους φυγής των προσφύγων. Χρησιμοποιούν και το google earth στην έρευνά τους
Δραστηριότητα 2η Οι υπόλοιποι μαθητές μπαίνουν στην παρακάτω διεύθυνση και παίζουν ένα μέρος από το παιγχνίδι
http://www.taxidifygis.org.cy/
Στη συνέχεια οι μαθητές γράφουν σε φύλλο εργασίας τι θα χρειαστούν να πάρουν μαζί τους όταν έρθει η στιγμή να εγκαταλείψουν την χώρα τους (χάρτες,κιβώτιο επιβίωσης, πλαστο διαβατήριο. τι κινδύνους και τι δυσκολίες περιμένουν να βρούν στον δρόμο για τις καινούργιες τους πατρίδες με τη κριτήρια έγινε η επιλογή τους της καινούργιας πατρίδας
Φάση 3η
Δραστηριότητα 1η Οι μαθητές της 3ης ομάδας επιλέγουν ειδήσεις από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο που αναφέρονται σε μετανάστες-πρόσφυγες οι οποίες κατά τη γνώμη τους εμπεριέχουν ρατσισμό. Στη συνέχεια μετά από συζήτηση στην τάξη αναλαμβάνουν το ρόλο του δημοσιογράφου και ξαναγράφουν τις ειδήσεις προσπαθώντας να δώσουν πληροφόρηση χωρίς τα ρατσιστικά στοιχεία
Δραστηριότητα 2η Όλοι οι μαθητές συντάσσουν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις στάσεις της τοπικής κοινωνίας απέναντι στους μετανάστες-πρόσφυγες και συζητουν τα αποτελέσματα της έρευνας τους
https://docs.google.com/forms/d/18emP3Ih53R9u0v9_v1vwlogZR0dlUlCf7fRoRNnk0PE/edi