Διαδικασία
Οι μαθητές αρχικά πρέπει να κατεβάσουν και να εγκαταστήσουν στον υπολογιστή τους το λογισμικό THE GEOMETER'S SKETCHPAD V4.7 που βρίσκεται στο http://photodentro.edu.gr/edusoft/r/8531/179?locale=el
Κατόπιν ο εκπαιδευτικός θα μοιράσει στους μαθητές το φύλλο εργασίας που υπάρχει εδώ.
Οι μαθητές κατά την εκτέλεση αυτού του σεναρίου θα εμπλακούν στις παρακάτω δραστηριότητες :
Δραστηριότητα 1η : Θα διαπραγματευτούν τις βασικές έννοιες επίκεντρη και εγγεγραμμένη γωνία καθώς και αντίστοιχο τόξο.
Στόχος της δραστηριότητας είναι οι μαθητές να εξοικειωθούν με την έννοια της εγγεγραμμένης και της επίκεντρης γωνίας και του αντίστοιχου τόξου. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να ανοίξει από πριν το αρχείο λογισμικού και να ζητήσει από τους μαθητές να το χρησιμοποιήσουν (πχ το αρχείο ορισμοί )
Δραστηριότητα 2η : Θα διαπραγματευτούν την έννοια της εγγεγραμμένης γωνίας σε ημικύκλιο.
Στόχος της δραστηριότητας είναι οι μαθητές να εξετάσουν την ιδιότητα της εγγεγραμμένης γωνίας σε ημικύκλιο. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να ανοίξει από πριν το αρχείο λογισμικού και να ζητήσει από τους μαθητές να το χρησιμοποιήσουν (πχ το αρχείο ιδιότητες_1)
Δραστηριότητα 3η : Θα διαπραγματευτούν την ιδιότητα των εγγεγραμμένων γωνιών στο ίδιο τόξο
Στόχος της δραστηριότητας είναι οι μαθητές να αντιληφθούν η σχέση που έχουν οι εγγεγραμμένες γωνίες που βαίνουν στο ίδιο τόξο. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να ανοίξει από πριν το αρχείο λογισμικού και να ζητήσει από τους μαθητές να το χρησιμοποιήσουν (πχ το αρχείο ιδιότητες_1)
Δραστηριότητα 4η : Θα διαπραγματευτούν τη σχέση εγγεγραμμένης και αντίστοιχης γωνίας που βαίνουν στο ίδιο τόξο
Στόχος της δραστηριότητας είναι οι μαθητές να αντιληφθούν η σχέση που η εγγεγραμμένη και η επίκεντρη γωνία που έχουν το ίδιο αντίστοιχο τόξο καθώς και τη σχέση τους με το μέτρο του τόξου. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να ανοίξει από πριν το αρχείο λογισμικού και να ζητήσει από τους μαθητές να το χρησιμοποιήσουν (πχ το αρχείο ιδιότητες_2)
Η επέκταση των παραπάνω συμπερασμάτων σε οποιαδήποτε όμοια τρίγωνα και γενικά σε εγγεγραμμένα πολύγωνα, υπολογίζοντας διάφορες γωνίες και τόξα, θα παροτρύνει τους μαθητές στην αντιμετώπιση πιο σύνθετων ασκήσεων και εφαρμογών, οι οποίες μπορούν να δοθούν από τον εκπαιδευτικό σαν προκατασκευασμένα αρχεία λογισμικού (πχ τα αρχεία άσκηση_1, άσκηση_2 και άσκηση_3).