Διαδικασία
Βήμα 1:
Οι μαθητές μέσα από δημοσιεύματα εφημερίδων και έγκυρων πηγών από το Διαδίκτυο συλλέγουν πληροφορίες για τα παρακάτω θέματα:
- Ορισμός ηλεκτρονικού εγκλήματος
- Νομοθετικό πλαίσιο (Ελληνική Νομοθεσία και Συνθήκη της Βουδαπέστης)
- Μορφές κυβερνοεγκλήματος
- Χαρακτηριστικά γνωρίσματα του εγκλήματος στον Κυβερνοχώρο
- Hackers και crackers - Νομικός ορισμός του hacker
- Κίνδυνοι για τα παιδιά
- Μέτρα προστασίας
- Συμβουλές για τα παιδιά και για τους γονείς
Βήμα 2:
Κάθε ομάδα μαθητών ασχολείται με μία κατηγορία e-εγκλήματος από τις παρακάτω:
- Απάτες μέσω Διαδικτύου
- Παιδική πορνογραφία
- Cracking και hacking
- Διακίνηση-πειρατεία λογισμικού
- Πιστωτικές κάρτες
- Διακίνηση ναρκωτικών
- Έγκλημα στα chat rooms
Κάθε μέλος της ομάδας αναλαμβάνει και διαφορετικό ρόλο:
Στιγμιαίο Λάθος : Πότε διαπράττεται ένα e-έγκλημα ακούσια ή εκούσια;
Επιθεωρητής Ηρακλής Πουαρώ : Ανιχνεύει e-εγκλήματα και εντοπίζει τους ενόχους και τις ποινές που έχουν επιβληθεί.
Γιατρούλης : Προτείνει τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης
Βήμα 3:
Κάθε ομάδα μαθητών παρουσιάζει υπό μορφή άρθρου το είδος του e-εγκλήματος με το οποίο ασχολήθηκε.
Όλες οι ομάδες δημοσιεύουν τα άρθρα τους στη σχολική εφημερίδα και στο δικτυακό τόπο του σχολείου τους.
Δημιουργούν φυλλάδιο που το μοιράζουν προσωπικά στους γονείς και το στέλνουν ηλεκτρονικά στα e-mail συμμαθητών και φίλων