Διαδικασία
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Η Δραστηριότητα χωρίζεται σε τέσσερα μέρη :
Το 1ο μέρος αφορά την διερεύνυση των γνώσεων των παιδιών σχετικά με το τι είναι η διαφορετικότητα.
Χρησιμοποιούμε το εργαλείο Kidspiration , στο οποίο φτιάχνουμε ένα ιστόγραμμα .
Η ερώτηση που δόθηκε στα παιδιά ήταν : " Τι σημαίνει πως κάποιος είναι διαφορετικός;"
Το αποτέλεσμα ,μετά από κατηγοριοποίηση των απαντήσεων των παιδιών ,έδωσε το παραπάνω ιστόγραμμα.
Διαφορετικότητα ως προς την εμφάνιση, το χρώμα, τις συνήθειες , την εθνικότητα, την αναπηρία και τα ενδιαφέροντα .
Το 2ο μέρος αφορά την ενεργό δράση των παιδιών .
Η Μεθοδολογία στηρίζονταν στην παρατήρηση και σε συνεργατικές μεθόδους .
Μέσα από παιγνίδια , χωριστήκαμε σε τόσες ομάδες , όσες και οι μορφές της διαφορετικότητας , δηλαδή σε έξι ομάδες.
Ακολούθησε η εξερεύνηση βιβλίων με ανάλογο θέμα στην δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας. Τα παιδιά παρατηρούσαν εικόνες , τίτλους , που θα μπορούσαν να έχουν σχέση με την ενότητα που είχε αναλάβει η ομάδα τους .
Τα βιβλία που επιλέχθηκαν ήταν :
"Το χαρούμενο λιβάδι" Φυλλιώ Νικολούδη
"Ενας πιγκουίνος...όχι και τόσο τέλειος" Τσορώνη-Γεωργιάδη Γιολάντα
"Η Αργυρώ γελάει " Willis Jeanne - Tony Ross
"Έλμερ , ο παρδαλός ελέφαντας" David McKee
" Η Εύη όλο χορεύει και χορεύει " Birgitta Sif
"Ο Τριγωνοψαρούλης" Βαγγέλης Ηλιόπουλος
Ακολούθησε η συνεργασία σε ομάδες .
Κάθε ομάδα ,επεξεργάστηκε το βιβλίο της και μετά έδρασε εικαστικά επιλέγοντας την σκηνή που της τράβηξε περισσότερο το ενδιαφέρον.
Παράλληλα έψαξαν στο youtube να βρουν βίντεο που να είναι σχετικά με το θέμα τους .
Επιπλέον προστέθηκαν και δρaστηριότητες ζωγραφικής στον διαδραστικό πίνακα,
για να μπορέσουμε να φτιάξουμε και ψηφιακά τα βιβλία μας !
Το 3ο στάδιο ήταν η δημιουργία της ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης.
Η κάθε ομάδα έφτιαξε ένα powerpoint, ένα για την κάθε ιστορία , ώστε να δημιουργηθεί η ηλεκτρονική βιβλιοθήκη μας .
Σε αυτό το στάδιο τα παιδιά χρησιμοποιούσαν τον υπολογιστή της τάξης και τα περιφερειακά του ,με την βοήθεια και την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού.
Τέλος η εκπαιδευτικός μεταφέρει το υλικό στο ιστολόγιο του σχολείου.
Το 4ο μέρος αφορούσε την παρουσίαση και συζήτηση -προβληματισμός.
Ακολούθησε παρουσίαση της κάθε ιστορίας στην ολομέλεια , απο την κάθε ομάδα και συζήτηση
Με την βοήθεια του εργαλείου tricider, τα παιδιά ψήφησαν την ιστορία που τους άρεσε περισσότερο.
Και παράλληλα απόλαυσαν το ανάλογο υλικό που είχαν βρει στο youtube,όπως την ταινία Happy Feet, Ελμερ.