Ασφάλεια & Κίνδυνοι του Διαδικτύου

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

 

1. Θα φτιάξετε ομάδες που θα αποτελείται  η κάθε μια ομάδα από 3 μαθητές.
Στη συνέχεια, θα προσδιορίσετε το ρόλο που θα παίξει κάθε μέλος της ομάδας σας. Για κάθε διαφορετικό ρόλο υπάρχει λεπτομερής εξήγηση.

Spammer - Παναγιώτης
Ρόλος:
Είστε φανατικός με τα  e-mail. Εάν είχατε μια επιλογή, το e-mail θα ήταν η μοναδική μορφή επικοινωνίας. Αγαπάτε την αποστολή και λήψη e-mail, μη δίνοντας σημασία από πού είναι.. 

Εργασία:
 

Εσάς δεν σας πειράζει πόσα e-mail λαμβάνετε αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και για τους  γονείς σας. Είναι καιρός να γίνεται λίγο πιο ξύπνιοι, και να μάθετε σχετικά με το τι είναι κατάλληλο και τι δεν είναι. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος έτσι ώστε να είστε είναι σε θέση να αποδείξετε  στους γονείς σας ότι είστε υπεύθυνος αρκετά για να χρησιμοποιήσετε το διαδίκτυο. Εάν δεν είστε προσεκτικοί, οι γονείς σας δεν θα σας ξαναδώσουν τη δυνατότητα να ξαναστείλετε e-mail.

Ερωτήσεις:

  1. Τι είναι το spam;
  2. Γιατί είναι το spam πρόβλημα;
  3. Τι πρέπει να κάνετε εάν λάβετε spam;
  4. Τι πρέπει να κάνετε με ένα συνημμένο e-mail από κάποιον που δεν γνωρίζετε;
  5. Περιγράψτε δύο πράγματα που πρέπει να κάνετε όταν στέλνετε ένα e-mail.
  6. Πώς μπορεί να μολύνει τον υπολογιστή μας ένα spame-mail;

 

Περιηγητής (surfer) - Νίκος

Ρόλος:
Σας αρέσει να αναζητείτε πληροφορίες στο διαδίκτυο. Μπορείτε να περάσετε ώρες αναζήτησης στο διαδίκτυο για μια μικρή πληροφορία, επειδή σας αρέσει να βλέπετε οι σύνδεσμοι που σας οδηγούν. Δεν είστε σίγουροι πως θα βρείτε τις πληροφορίες που ψάχνετε, αλλά τουλάχιστον ξέρετε ότι είναι κάπου στο διαδίκτυο.

Εργασία:
Οι γονείς σου ανησυχούν πολύ για το χρόνο που αισθάνονται ότι σπαταλάτε στο διαδίκτυο. Δεν βλέπουν το Διαδίκτυο ως πολύτιμη πηγή πληροφοριών και θα προτιμούσαν να σας βλέπουν να χρησιμοποιείτε ένα βιβλίο για συλλογή πληροφοριών.Είναι καιρός να μάθουν πόσα πολλά το διαδίκτυο έχει να προσφέρει. Θα πρέπει να δείξουμε στους γονείς σας ότι μπορούμε να πάρουμε περισσότερα στο διαδίκτυο από ότι από ένα βιβλίο.

Ερωτήσεις:

  1. Ορισμός του Internet.
  2. Τι είδους πράγματα μπορούμε  να κάνουμε χρησιμοποιώντας  τοΔιαδίκτυο;
  3. Τι σημαίνει το WWW;
  4. Τι είναι ο φυλλομετρητής ιστοσελίδων (browser);
  5. Για ποιο λόγο χρησιμοποιούμε μια μηχανή αναζήτησης;
  6. Τι μπορεί να γίνει για να περιηγηθούμε ασφαλέστερα στο Διαδίκτυο;

 

Φλύαρος - Χρήστος

Ρόλος:
Σας αρέσει να μιλάτε. Έχετε πρόβλημα στο σχολείο επειδή μιλάτε συνέχεια με τους φίλους σας. Αγαπάτε να μείνετε online για ώρες κουβεντιάζοντας  online με φίλους που έχετε συναντήσει. Ποτέ δεν έχετε μάθει τους σωστούς κανόνες του να κουβεντιάζετε online (chat), αλλά η άποψη σας είναι ότι δεν το έχετε ανάγκη.

Εργασία:
Παρόλο που εσείς νομίζετε ότι το να κουβεντιάσει online είναι ακίνδυνο οι γονείς σας το θεωρούν πολύ επικίνδυνο. Ήρθε η ώρα να μάθετε για τις κατάλληλες μεθόδους για να κουβεντιάζετε online άλλα  και πώς να διατηρείτε τον εαυτό σας ασφαλή σε online φόρουμ . Εάν δεν μπορείτε να δείξετε στους γονείς σας ότι έχετε κατανοήσει τα θετικά και τα αρνητικά που υπάρχουν όταν κουβεντιάζετε online (chat) τότε εσείς και οι συμμαθητές μπορεί να χάσετε αυτό το προνόμιο για πάντα.

Ερωτήσεις:

  1. Περιγράψτε μια online συνομιλία "chat".
  2. Ποια είναι μερικά απότα οφέλη ενός δωματίου συνομιλιών (chat room);
  3. Ποιοι είναι μερικοί από τους κινδύνους ενός δωματίου συνομιλιών (chat room);
  4. Τι πρέπει να κάνετε αν βρείτε κάτι ακατάλληλο ή ότι σας κάνει να νιώθετε άβολα;
  5. Τι είδους πληροφορίες μπορεί να σας δώσει σε ένα δωμάτιο συνομιλιών (chat room);
  6. Τι είδους πληροφορίες θα πρέπει να σας δώσει ποτέ έξω;

 

 

2. Καταγράψτε τους ρόλους που έχετε αναθέσει σε ένα φύλλο και δώστε το στον καθηγητή σας.
3. Κοιτάξτε  στην αξιολόγηση  για να βεβαιωθείτε ότι έχετε κατανοήσει ακριβώς τι αναμένεται από εσάς.
4. Μελετήστε το ρόλο που σας έχει ανατεθεί και  επανεξετάστε το τι αναμένεται από εσάς. Βεβαιωθείτε ότι  τα ζητήματα που θα εξετάσετε σχετίζονται με το θέμα σας.
5. Κάντε έρευνα για να απαντήσετε σε συγκεκριμένες ερωτήσεις. Σκεφτείτε πιθανές ερωτήσεις που θα μπορούσαν να σας κάνουν οι γονείς σας  για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Βρείτε τις πληροφορίες που χρειάζεται για να απαντήσετε στις ερωτήσεις.

6. Αφού έχετε  απαντήσει όλες τις ερωτήσεις, συζητήστε ως ομάδα το είδος της παρουσίασης που θέλετε να κάνετε. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και το Powerpoint.

7. Κάθε μέλος της ομάδας πρέπει να δημιουργήσει τουλάχιστον δύο διαφάνειες που σχετίζονται με τον τομέα του.

8. Ως ομάδα θα δημιουργήσετε μια λίστα με τους 10  ασφαλέστερους  τρόπους για να χρησιμοποιείται το διαδίκτυο .

9. Βεβαιωθείτε ότι όλα είναι έτοιμα για την παρουσίασή σας και ότι όλα τα  μέλη της ομάδας σας μπορούν να απαντήσουν τις ερωτήσεις . Συμπληρώστε τα φύλλα αξιολόγησης και δώστε τα στον καθηγητή.