Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΙΚΟΝΕΣ

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Ο αριθμός των εκπαιδευομένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ανά τμήμα είνια μικρότερος αυτού των συμβατικών σχολείων.

Για το λόγο αυτό θα δημιουργηθούν 2 ομάδες των 5 ατόμων. Η κάθε ομάδα θα δουλέψει το δικό της φύλλο εργασίας στο οποίο ένα ερώτημα, αυτό σχετικά με τα αίτια και τις συνέπειες του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου θα είναι κοινό, προκειμένου οι εκπαιδευόμενοι να γνωρίσουν κάποια βασικά στοιχεία για το γεγονός αυτό, στοιχεία που θα τους βοηθήσουν να αντιληφθούν τις διαστάσεις του θέματος. Απαιτείται ελάχιστος χρόνος 4 διδακτικών ωρών στο εργαστήριο Πληροφορικής.

Η 1η ομάδα θα ερευνήσει το γιατί και πώς ξέσπασε ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και ποιες ήταν οι συνέπειές του σε πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό επίπεδο. Επίσης θα ασχοληθεί με τη μελέτη των προπαγανδιστικών αφισών της εποχής, προκειμένου να διαπιστωθεί πώς χρησιμοποιήθηκε η εικόνα από τις κυβερνήσεις των εμπλεκόμενων κρατών. Τέλος, αφού καταλήξει σε συμπεράσματα θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα της μελέτης της στην ολομέλεια είτε προφορικά είτε σε Power Point, εφόσον αυτό συμβαδίζει με τις γνώσεις τους στους ηλεκτρονικούς Υπολογιστές. Eπίσης θα δημιουργήσει έναν κατάλογο με λέξεις-κλειδιά για το θέμα.

 

Η 2η ομάδα θα ασχοληθεί επίσης με τα αίτια και τις συνέπειες του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Κατόπιν θα ασχοληθεί  με αντιπολεμικά ζωγραφικά έργα της εποχής που παρουσιάζουν τη σκληρή ζωή στα πεδία τωνπολεμικών μαχών. Με τη σειρά της, αφού καταλήξει σε συμπεράσματα, θα παρουσιάσει στην ολομέλεια τα συμπεράσματα της στην ολομέλεια είτε προφορικά είτε σε Power Point. Θα δημιουργήσει επίσης ένανα κατάλογο με λέξεις  κλειδιά για το θέμα.

Όσο αφορά τον χρόνο, κάθε ομάδα θα χρειαστεί μια διδακτική ώρα για να ερευνήσει τα αίτια και τις συνέπειες του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Κατά τη 2η ώρα κάθε ομάδα θα ασχοληθεί με τη μελέτη και διερεύνηση του οπτικού υλικού. Την 3η και 4η ώρα αμφότερες οι ομάδες θα επεξεργαστούν το υλικο τους και θα παρουσιάσουν τα πορίσματά τους στην ολομέλεια της τάξης.