Διαδικασία
Αρχικά θα χωρίσουμε την Δ΄ τάξη σε τέσσερις ομάδες των έξι παιδιών. Κάθε ομάδα θα αναλάβει συγκεκριμένο θέμα :
Αναλυτικά οι ομάδες:
1η Ομάδα : Θα βρείτε πληροφορίες για το δελφίνι γενικά ( είδη δελφινιών, βιολογία & συμπεριφορά, κοινωνία των δελφινιών,τρόπος επικοινωνίας, συμβίωση με τον άνθρωπο)
2η Ομάδα: Θα βρείτε πληροφορίες σχετικά με τις ανθρώπινες δραστηριότητες που απειλούν τη ζωή των δελφινιών ( ρύπανση, υπεραλίευση ,εσκεμμένη θανάτωση των δελφινιών , σκόπιμη σύλληψη , υποβάθμιση της παράκτιας ζώνης ,σόναρ και ταχύπλοα σκάφη)
3η Ομάδα : Θα ασχοληθείτε με το δελφίνι ως πηγή έμπνευσης στην τέχνη
( μυθολογία , πεζογραφία , ποίηση ,γλυπτική ,αγγειοπλαστική ,ψηφιδωτά, ζωγραφική ,διακοσμητική ,μουσική)
4η Ομάδα: Θα βρείτε οικολογικές οργανώσεις που ασχολούνται με την προστασία των δελφινιών.
Η κάθε ομάδα θα εργαστεί ως εξής:
α) Θα φτιάξει ένα φάκελο με το θέμα της στον υπολογιστή της, όπου θα βάζει τις πληροφορίες που θα βρίσκει.
β) Θα αναζητήσει πληροφορίες στις ιστοσελίδες και στη βιβλιογραφία που θα της δοθούν και θα βάλει τις πληροφορίες που θα βρει στο φάκελο της
γ) Θα επεξεργαστεί τις πληροφορίες που θα βρει και θα παρουσιάσει στην τάξη το αποτέλεσμα της εργασίας της σε μορφή power point
Τέλος η 1η ομάδα θα συνθέσει το υλικό που θα έχουν συλλέξει όλες οι ομάδες σε ένα ενιαίο κείμενο για να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου. Η 2η ομάδα θα γράψει ένα άρθρο σχετικό με το θέμα της εργασίας για την εφημερίδα του σχολείου. Η 3η ομάδα θα φτιάξει μια ταινία στο MOVIE MAKER με φωτογραφίες έργων τέχνης που θα βρει στο διαδίκτυο όπου απεικονίζονται δελφίνια και θα την επενδύσει μουσικά. Η 4η ομάδα θα φτιάξει μια ταινία στο MOVIE MAKER με φωτογραφίες δελφινιών που θα βρουν στο διαδίκτυο και θα την επενδύσει μουσικά.
Ηλίας Ψυχογιός: Η σφαγή των δελφινιών στην Ιαπωνία