Διαδικασία
Προκειμένου να υλοποιηθεί η δραστηριότητα συτή, γίνονται τα εξής:
- Χωρίζονται οι μαθητές σε 5 ομάδες 4 ατόμων
- Δίνεται στους μαθητές έντυπο φωτογραφικό υλικό με κατακλίσεις διαφόρων σταδίων ασθενών
- Ζητάται από τους μαθητές να ομαδοποιήσουν τις φωτογραφίες ανάλογα με το είδος της κατάκλισης, έτσι ώστε να καλλιεργηθεί σε αυτούς η κριτική ικανότητα ενός μελλοντικού επαγγελματία υγείας
- Έπειτα αφού μελετήσουν από το σχολικό εγχειρίδιο το κεφάλαιο με τις κατακλίσεις, καθώς και από ιστοσελίδες που θα τους δωθούν ή θα βρουν οι ίδιοι, τους ζητάται να αναγνωρίσουν το στάδιο της κατάκλισης και να ομαδοποιήσουν σύμφωνα με αυτό τις εικόνες
- Ακόμη θα πρέπει να τοποθετήσουν τις εικόνες κάνοντας κολάζ σε φύλλο από χαρτόνι τις αντίστοιχες φωτογραφίες
- Στη συνέχεια ζητάται να γίνει εκτενής καταγραφή των νοσηλευτικών ενεργειών τις φροντίδας των κατακλίσεων του αντίστοιχου σταδίου
- Αφού μελετηθούν οι πηγές και κάνοντας χρήση του Η/Υ, οι μαθητές οφείλουν να δημιουργήσουν εννοιολογικό χάρτη τοποθετώντας έννοιες σχετικές με την κατάκλιση (ορισμός, είδη, αίτια πρόκλησης, νοσηλευτική φροντίδα)
- Παρουσίαση των εννοιολογικών χαρτών και των κολάζ της κάθε ομάδας στην τάξη
- Συζήτηση στα πλαίσια της τάξης, επίλυση τυχόν αποριών και διόρθωση πιθανών λαθών
- Επίσκεψη της ολομέλειας των μαθητών σε κοντινό νοσοκομείο της περιοχής
- Το νοσηλευτικό προσωπικό αναλαμβάνει να ξεναγήσει τις ομάδες των μαθητών στους χώρους του νοσοκομείου και να τους επιδείξει ασθενείς με κατακλίσεις
- Παροχή νοσηλευτικής φροντίδας στους ασθενείς αυτούς υπό τη καθοδήγηση και την επίβλεψη επαγγελματιών υγείας/νοσηλευτές
- Συζήτηση για τις νέες γνώσεις και εμπειρίες που αποκτήθηκαν στην επίσκεψη στο χώρο του νοσοκομείου και έκφραση των δυσκολιών κατά την επιτέλεση των νοσηλευτικών ενεργειών