Διαδικασία
- Μετά την ολοκλήρωση της διδακτικής ενότητας, οι μαθητές χωρίζονται σε 4 ομάδες των 5 ατόμων και αρχικά επιλέγουν τις σωστές απαντήσεις, στα παρακάτω ερωτήματα.
- Ύστερα συγκεντώνοντας τις απαραίτητες πληροφορίες, να φτιαχτεί μία μικρή εργασία, η οποία θα παρουσιαστεί στην τάξη και θα απαντάται το ερώτημα που ακολουθεί.
Οι δύο αυτές εργασίες θα γίνουν, αφού πρώτα έχετε παρακολουθήσει το συγκεκριμένο βίντεο:
1. Πολλαπλής επιλογής
Ø Πώς μπορεί ο HIV να εξαπλωθεί από ένα μολυσμένο άτομο σε ένα μη μολυσμένο;
a) Κοινή χρήση βελόνων
b) Απλή επαφή
c) Φτερνίζεται ή βήχει
d) Σέξ χωρίς προφυλάξεις
e) Το Α και το Δ
Ø Ποια είδη κυττάρων στοχεύει ο HIV στο ανθρώπινο σώμα;
a) Ο HIV μολύνει όλους τους τύπους κυττάρων
b) Τα Τ-λεμφοκύτταρα που καταπολεμούν βακτηριακές λοιμώξεις
c) Τα ερυθρά αιμοσφαίρια που μεταφέρουν οξυγόνο σε όλο το σώμα
d) Τους νευρώνες στο κεντρικό νευρικό σύστημα
Ø Πόσο καιρό παίρνει τυπικά στον ιό HIV να εξελιχθεί σε AIDS σε ένα άτομο που δεν έχει λάβει αγωγή;
a) Μέρες
b) Εβδομάδες
c) Χρόνια
d) Δεκαετίες
Ø Πώς μπορούν οι αντιρετροΐκές θεραπείες να κρατήσουν τον ιό HIV υπό έλεγχο;
a) Με την πρόληψη του ιού από την είσοδο στα κύτταρα
b) Εμποδίζοντας τους ιούς να συγκροτηθούν
c) Με την πρόληψη ιικού DNA από την αντιγραφή
d) Όλα τα παραπάνω
Ø Πού κρύβεται ο ιός του HIV, πού δεν μπορεί να στοχευθεί με τις αντιρετροΐκές αγωγές;
a) Στο DNA των υγιών-φαινομενικά ανοσοκύτταρα
b) Σε μακρόβιους νευρώνες του εγκεφάλου
c) Σε βλαστικά κύτταρα του μυελού των οστών
d) Κανένα από τα παραπάνω
2. Ας ξεκινήσουμε….
Το 2008, συνέβη κάτι απίστευτο: ένας άνθρωπος θεραπεύτηκε απ’ τον ιό HIV. Και δεν καταλαβαίνουμε πώς ακριβώς θεραπεύτηκε. Αλλά αν μπορούμε να θεραπεύσουμε άτομα με διάφορες ασθένειες, όπως η ελονοσία και η ηπατίτιδα C, γιατί δεν μπορούμε να θεραπεύσουμε τον ιό HIV.
Εξετάστε τα ειδικά χαρακτηριστικά του ιού HIV, που το καθιστούν τόσο δύσκολο να θεραπευτεί.