Διαδικασία
Αγαπητοί μαθητές προκειμένου να προχωρήσουμε στην ιστοεξερεύνηση
θα ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:
Βήμα 1ο: Χωρίζεστε σε δύο ομάδες. Ομάδα Α΄ Φωτόδενδρο, Ομάδα Β΄ Διαδραστικό Βιβλίο.
Βήμα 2ο: Η Ομάδα Α΄, αποτελούμενη από τους αλφαβητικά πρώτους 13 μαθητές της τάξης (1 -13), αναλαμβάνει να εξετάσει το ψηφιακό υλικό που εμπεριέχεται στο εθνικό αποθετήριο μαθησιακών αντικειμένων Φωτόδενδρο, σχετικά με τη διδακτική ενότητα των Θρησκευτικών Γ΄Γυμνασίου: 22. Ο εκχριστιανισμός των σλαβικών λαών.
Βήμα 3ο: Η Ομάδα Β', αποτελούμενη από τους αλφαβητικά επόμενους 13 μαθητές της τάξης (14 - 26), αναλαμβάνει να εξετάσει το ψηφιακό υλικό που εμπεριέχεται στη διδακτκή ενότητα : 22. Ο εκχριστιανισμός των σλαβικών λαών, στο εμπλουτισμένο διαδραστικό βιβλίο για το μαθητή, των θρησκευτικών της Γ΄Γυμνασίου.
Βήμα 4ο: Κάθε ομάδα θα συνθέσει ένα κείμενο στο λογισμικό word, όπου θα καταγράφεται:
α. Ποιο ψηφιακό υλικό παρέχεται για τη συγκεκριμένη διδακτική ενότητα στο Φωτόδενδρο (ομάδα Α΄) και ποιο στο Διαδραστικό Βιβλίο (ομάδα Β΄): π.χ. παρέχεται μια διαδραστική εικόνα, μια παρουσίαση... κλπ
β. Ποιες συγκεκριμένες πληροφορίες παρέχει κάθε ένα από τα ψηφιακά αντικείμενα (π.χ. το κουίζ, το σταυρόλεξο κλπ) για το θέμα του εκχριστιανισμού των σλαβικών λαών
Βήμα 5ο: Παρατηρήστε τον διαδραστικό χάρτη και καταγράψτε τις περιοχές όπου άσκησαν το ιεραποστολικό τους έργο οι άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος.
Βήμα 6ο: Ανοίξτε τον Συναξαριστή και καταγράψτε ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα για τους αδελφούς ιεραποστόλους.
Βήμα 7ο: Ανοίξτε τον χάρτη εννοιών και καταγράψτε τις δυσκολίες που συνάντησαν στο ιεραποστολικό τους έργο ο Κύριλλος και Μέθόδιος.
Βήμα 8ο: Ανοίξτε το σταυρόλεξο και το κουίζ και αφού τα συμπληρώστε, καταγράψτε ποιες νέες πληροφορίες, νέες γνώσεις ή ποια γενικότερη ωφέλεια προσλάβατε από τη συμμετοχή σας σε αυτά τα διαδραστικά παιχνίδια:
Βήμα 9ο: Παρουσίαση αποτελεσμάτων στην ολομέλεια. Η μια ομάδα διαβάζει στην άλλη τα πορίσματά της.
Βήμα 10ο: Ανταλλάξτε Ομάδα. Τα παιδιά 14 - 26 γίνονται Ομάδα Α΄ για να εξετάσουν το ψηφιακό υλικό στο εθνικό αποθετήριο Φωτόδενδρο και τα παιδιά 1 -13 γίνονται ομάδα Β΄για να εξετάσουν το ψηφιακό υλικό στα διαδραστικά βιβλία.
Βήμα 11ο: Επαναλαμβάνεται η διαδικασία του 4ου Βήματος.
Βήμα 12ο: Παρουσίαση αποτελεσμάτων των ομάδων στην ολομέλεια.
Βήμα 13ο: Καταγραφή από τις ομάδες των διαφορών που εντόπισαν: π.χ. Ποια ψηφιακά αντικείμενα υπάρχουν στο διαδραστικό βιβλίο που δεν υπάρχουν στο φωτόδενδρο και αντίστροφα.
Βήμα 14ο: Παρουσίαση στην ολομέλεια.