Διαδικασία
Πρώτη φάση (Κατ' οίκον)
Χωρισμός σε τρεις(3) ομάδες. Ανάθεση εργασίας κατ' οίκον : κάθε ομάδα θα ερευνήσει την τραγωδία «Ελένη» προκειμένου να εντοπίσει χωρία στα οποία εμφανίζεται ο σκεπτικισμός του Ευριπίδη για τις μυθολογικές-ανορθολογικές ερμηνείες και θα γράψει τα σχόλιά της στα φύλλα εργασίας.
Δεύτερη φάση ( 1 διδ. ώρα)
Οι τρεις (3) ομάδες θα μελετήσουν και θα παρακολουθήσουν το ίδιο υλικό. Αρχικά θα διαβάσουμε υλικό σχετικό με το μύθο (http://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/tools/liddell-scott/search.html?lq=%CE%BC%CF%8D%CE%B8%CE%BF%CF%82&exact=true) και την πορεία προς τον ορθολσγισμό http://eineken.pblogs.gr/2012/02/345345.html
Θα παρακολουθήσουμε και
Στη συνέχεια θα παρακολουθήσουν το video "Έτσι βλέπω τον κόσμο: Προσωκρατικοί φιλόσοφοι"
Στο τέλος αυτής της φάσης οι μαθητές θα συμπληρώσουν στο σπίτι τους την 1η σελ. του φύλλου εργασίας.
Τρίτη φάση (3 διδ. ώρες)
Η ομάδα 1 θα ασχοληθεί με τους προσωκρατικούς φιλοσόφους του 6ου αι. π.Χ. που αναζήτησαν την αρχή του κοαμου (Θαλής, Αναξίμανδρος, Αναξιμένης, Πυθαγόρας κ.α.).Αρχικά θα μελετήσει από το Σχολικό Εγχειρίδιο Φιλοσοφικών Κειμένων Γ΄Γυμνασίου (σελ. 18-22) ή στον ιστότοπο http://www.pi-schools.gr/books/gymnasio/anth_c/math/s_015_034.pdf.
Θα παρακολουθήσει το video για τον Πυθαγόρα
και τον Θαλή
και θα κατασκευάσει (προαιρετικά) έναν εννοιολογικό χάρτη ((http://vue.tufts.edu/).
Η ομάδα 2 θα μελετήσει το Σχολικό εγχειρίδιο Φιλοσοφικών Κειμενων (σελ 18- 26) ή τον ιστότοπο για τους προσωκρατικούς φιλοσόφους (κεφ. 1) και θα παρακολουθήσει υλικό σχετικά με τους προσωκρατικούς φιλοσόφους του 5ου αι. π.Χ. που ασχολήθηκαν με τη δομή του κόσμου (Δημόκριτος, Εμπεδοκλής κ.α). Επίσης θα διαβάσει σχετικά με τον ορθολογισμό της παραδοσιακής ιατρικής από τον Ιπποκράτη, το " Περί ιερής νούσου" Θα παρακολοθήσει μικρή ταινία για τον Δημόκριτο
τον Εμπεδοκλή τον Αναξαγόρα
και τον Ηράκλειτο
Θα κατασκευάσει (προαιρετικά) έναν εννοιολογικό χάρτη ((http://vue.tufts.edu/).
H ομάδα 3, θα μελετήσει τις ιδέες των σοφιστών (κλασική περίοδος της φιλοσοφίας) και θα διερευνήσει την επίδρασή τους στους ευρωπαίους διαφωτιστές (σχολικό εγχειρίδιο Ιστορίας Γ΄ Γυμνασίου, σελ. 10-13 ή στον αντίστοιχο ιστότοπό του για τους σοφιστές, κεφ. 2 ), θα παρακολουθήσει μικρή ταινία για τον σοφιστή Πρωταγόρα
καθώς και για την φιλοσοφία της κλασικής επιστημονικής σκέψης
και θα κατασκευάσει (προαιρετικά) κι αυτή τον δικό της εννοιολογικό χάρτη http://vue.tufts.edu/.
Στο τέλος αυτής τής φάσης κάθε ομάδα θα συμπληρώσει το φύλλο εργασίας της.
Τέταρτη φάση
Κάθε ομάδα θα συνθέσει το δικό της power- point ή θα δημιουργήσει αρχείο word στο οποίο θα καταγράψει πληροφορίες από το υλικό που επεξεργάστηκε για να το παρουσιάσει στις άλλες ομάδες.