Διαδικασία
Αγαπητοί μαθητές προκειμένου να προχωρήσουμε στην ιστοεξερεύνηση θα ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:
Βήμα 1ο: Χωρίζεστε σε δύο ομάδες. Ομάδα Α΄ Φωτόδενδρο, Ομάδα Β΄ Διαδραστικό Βιβλίο.
Βήμα 2ο: Η Ομάδα Α΄, αποτελούμενη από τα αλφαβητικά 13 πρώτα παιδιά της τάξης (1 - 13), αναλαμβάνει να εξετάσει το ψηφιακό υλικό που εμπεριέχεται στο εθνικό αποθετήριο μαθησιακών αντικειμένων Φωτόδενδρο, σχετικά με το υποθέμα: γ) Ο Αβραάμ φιλοξενεί τον Θεό στη σκηνή του της Δ.Ε. 5 Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλήση, το μεγάλο ναι, του σχολικού εγχειριδίου των Θρησκευτικών της Α΄ Γυμνασίου (σελ. 31).
Βήμα 3ο: Η Ομάδα Β', αποτελούμενη από τα αλφαβητικά 13 επόμενα παιδιά της τάξης (14 - 26), αναλαμβάνει να εξετάσει το ψηφιακό υλικό που εμπεριέχεται στο υποθέμα: γ) Ο Αβραάμ φιλοξενεί τον Θεό στη σκηνή του της Δ.Ε. 5 Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλήση, το μεγάλο ναι, του σχολικού εγχειριδίου των Θρησκευτικών της Α΄ Γυμνασίου (σελ. 31).
Βήμα 4ο: Κάθε ομάδα θα συνθέσει ένα κείμενο στο λογισμικό word, όπου θα καταγράφεται:
α. Ποιο ψηφιακό υλικό παρέχεται για τη συγκεκριμένη διδακτική ενότητα στο Φωτόδενδρο (ομάδα Α΄) και ποιο στο Διαδραστικό Βιβλίο (ομάδα Β΄): π.χ. παρέχεται μια διαδραστική εικόνα, μια παρουσίαση... κλπ
β. Ποιες συγκεκριμένες πληροφορίες παρέχει κάθε ένα από τα ψηφιακά αντικείμενα (π.χ. το κόμικ, το κουίζ κλπ) για το υποθέμα της Φιλοξενίας του Αβραάμ.
Βήμα 5ο: Παρατηρήστε τη διαδραστική εικόνα και καταγράψτε τον Γάλλο ζωγράφο, καθώς και τα λόγια που θεωρείτε ότι θα πρέπει να λέει ο άγγελος τη συγκεκριμένη στιγμή που απεικονίζεται το γεγονός της θυσίας του Αβραάμ.
Βήμα 6ο: Ανοίξτε το κόμικ και σημειώστε α) ποιες υποσχέσεις δίνει ο Θεός στον Αβραάμ και β) ποιο γεγονός που συνέβη στη Δρυ Μαμβρή εξιστορείται μέσω του κομικ.
Βήμα 7ο: Ανοίξτε την συλλογή εικόνων: "Η Φιλοξενία του Αβραάμ, Ανατολική τεχνοτροπία" και συλλογή εικόνων (δυτική τεχνοτροπία) δημιουργήστε στο λογισμικό παρουσιάσεων μια παρουσίαση όπου να παρουσιάζετε όσες από τις εικόνες επιλέξτε, γράφοντας κάποια πληροφορία για κάθε μια από αυτές. Παρατηρήστε και καταγράψτε στην παρουσίασή σας τις διαφορές στην Ορθόδοξη απεικόνιση (ιδίως αυτή του Ρουμπλιώφ) σε σχέση με τις δυτικές απεικονίσεις.
Βήμα 8ο: Ανοίξτε το κουίζ και τον διαδραστικό χάρτη1 και διαδραστικό χάρτη 2 και αφού τα συμπληρώστε, καταγράψτε ποιες νέες πληροφορίες, νέες γνώσεις ή ποια γενικότερη ωφέλεια προσλάβατε από τη συμμετοχή σας σε αυτά τα διαδραστικό παιχνίδια.
Βήμα 9ο: Ανοίξτε το σήμα του ήχου και ακούστε το τροπάριο για τον Αβραάμ. Προσπαθήστε να καταγράψετε όσα ακούτε. Ποια Κυριακή ακούγεται;
Βήμα 10ο: Παρουσίαση αποτελεσμάτων στην ολομέλεια. Η μια ομάδα διαβάζει στην άλλη τα πορίσματά της.
Βήμα 11ο: Ανταλλάξτε Ομάδα. Τα παιδιά 14 -26 γίνονται Ομάδα Α΄ για να εξετάσουν το ψηφιακό υλικό στο εθνικό αποθετήριο Φωτόδενδρο και τα παιδιά 1 -13 γίνονται ομάδα Β΄για να εξετάσουν το ψηφιακό υλικό στα διαδραστικά βιβλία.
Βήμα 12ο: Επαναλαμβάνεται η διαδικασία του 4ου Βήματος.
Βήμα 13ο: Παρουσίαση αποτελεσμάτων των ομάδων στην ολομέλεια.
Βήμα 14ο: Καταγραφή από τις ομάδες των διαφορών που εντόπισαν: π.χ. Ποια ψηφιακά αντικείμενα υπάρχουν στο διαδραστικό βιβλίο που δεν υπάρχουν στο φωτόδενδρο και αντίστροφα.
Βήμα 15ο: Παρουσίαση στην ολομέλεια.