Διαδικασία
Έχοντας μια σχολική τάξη 20 μαθητών θα δημιουργηθούν 4 ομάδες των 5 ατόμων στις οποίες θα διαμοιραστούν αντίστοιχες αρμοδιότητες. Η έρευνα θα εξελιχθεί μέσω της έρευνας σε ιστότοπους ή μέσω επισκέψεως σε αρμόδιες υπηρεσίες για το αντίστοιχο αντικείμενο για να ανακαλυφθούν οι αντίστοιχες πληροφορίες.
Ο καταμερισμός των ενοτήτων σε κάθε ομάδα θα γίνει μεσω κλήρωσης μέσα στην τάξη για να υπάρχει ένα πιο δημοκρατικό κλίμα και να μην υπάρχουν γκρίνιες ή διαφωνίες μεταξύ των ομάδων. Οι ένοτητες θα αριθμηθούν με μοναδικο άριθμο(1,2,3,4) και έτσι κάθε ομάδα θα δικαιούται μια ενότητα προς έρευνα.
ΟΜΑΔΑ 1η
Η πρώτη ομάδα θα πρέπει να ερευνήσει την έννοια της ανεργίας και την διαφορά της ανεργίας με την αεργία. Επίσης θα ζητηθεί να ορίσει τις κατηγορίες του ανθρώπινου δυναμικού. Όλα αυτά θα παρουσιαστούν από όλα τα μέλη της ομαδάς για να φανεί η ομαδική δουλειά
ΟΜΑΔΑ 2η
Οι αρμοδιότητες της δεύτερης ομάδας είναι να εντοπίσουν τα είδη της ανεργίας και να συλλέξουν πληροφορίες σχετικά με το κάθε είδος ανεργίας χωριστά. Πρέπει να εντοπιστούν οι αιτίες που τα προκαλούν και να ερευνηθούν οι λόγοι που το προκαλούν. Επίσης θα δωθούν παραδείγματα σχετικά με την κάθε μορφή ανεργίας και το λόγο που την προκαλεί. Ακόμα θα δωθεί η δυνατότητα έρευνας σε εφημερίδες ή περιοδικά σχετικά με άρθρα που αναφερόνται σε είδη ανεργίας
ΟΜΑΔΑ 3η
Η Τρίτη ομάδα έχει ως αρμοδιότητα να ψάξει και να εντοπίσει τις συνέπειες που έχει η ανεργία τόσο σε κοινωνικό επίπεδο αλλά και σε ατομικό επίπεδο.θα υπάρξει ξεχωριστή παρουσίαση ανά επίπεδο με αιτιολόγηση της κάθε απάντησης που δίδεται. Επίσης τυχόν επιστημονικά άρθρα σχετικά με το αντικείμενο θα βοηθούσαν σημαντικά στην πορεία της έρευνας.
ΟΜΑΔΑ 4Η
Η τέταρτη και τελευταία ομάδα έχει να ασχοληθεί και να ερευνήσει τους τρόπους καταπολέμησης της ανεργίας. Θα αναζητηθούν τρόποι ή πολιτικές καταπολέμησης και μείωσης του κοινωνικου προβλήματος αυτού και αντίστοιχοι τρόποι ανάπτυξης των μέτρων αυτών.