Διαδικασία
Για να μπορούμε να κρατούμε σημειώσεις για τα ερωτήματά που συντάσσουμε, τις ενέργειές μας, αλλά και τα θέματα συζήτησης, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, αν το θέλουμε, ένα συντάκτη κειμένου, συμπληρώνοντας ένα απλό αρχείο κειμένου.
Δραστηριότητα 1
1. Χωριζόμαστε σε ομάδες των δύο ατόμων. Καλό είναι να συμμετέχουμε σε διαφορετική ομάδα από αυτή που συμμετείχαμε στο προηγούμενο μάθημα.
Αν το πλήθος των μαθητών είναι περιττό, τότε μία ομάδα θα έχει τρία άτομα.
2. Κάθε ομάδα επιλέγει τον υπολογιστή στον οποίο θέλει να εργαστεί.
3. Σε κάθε ομάδα εργαζόμαστε ως εξής: Όλα μέλη της ομάδας συνεργάζονται ώστε αρχικά να σχεδιαστούν τα ερωτήματα στο χαρτί. Κατόπιν το ένα μέλος υπαγορεύει το κάθε ερώτημα και το άλλο μέλος γράφει το ερώτημα στο περιβάλλον του υπολογιστή. Αυτή η εργασία γίνεται εναλλάξ. Δηλαδή το ένα μέλος πρώτα υπαγορεύει το ερώτημα ενώ το άλλο μέλος το γράφει στον υπολογιστή και μετά το πρώτο μέλος γράφει στον υπολογιστή ενώ το δεύτερο υπαγορεύει, κ.ο.κ.
4. Αν θέλουμε μπορούμε να δώσουμε ένα όνομα στην ομάδα μας.
Διαφορετικά οι ομάδες θα ονομάζονται Ομάδα1, Ομάδα2, κ.ο.κ.
Δραστηριότητα 2
1. Συνδεόμαστε στον εξυπηρετητή PhpMyAdmin του εργαστηρίου, στον προσωπικό μας λογαριασμό. Εκεί θα δημιουργήσουμε ερωτήματα SQL στο αντίστοιχο παράθυρο, ώστε να πετύχουμε όσα περιγράφονται στις επόμενες δραστηριότητες.
Δραστηριότητα 3
1. Δίνεται το ακόλουθο απόσπασμα ενός Διαγράμματος ΟΣ…
και το αντίστοιχο Σχήμα ΒΔ…
Όνομα πίνακα: |
ΟΜΑΔΑ |
|||
Ονόματα πεδίων: |
όνομα |
έδρα |
πόλη |
έτοςιδρ |
Τύποι δεδομένων: |
ΚΕΙΜΕΝΟ |
ΚΕΙΜΕΝΟ |
ΚΕΙΜΕΝΟ |
ΑΚΕΡΑΙΟΣ |
Όνομα |
ΠΑΙΚΤΗΣ |
||||||||
Ονόματα πεδίων: |
κωδικός |
επώνυμο |
όνομα |
ημγενν |
ύψος |
αρφαν |
θέση |
χώρα |
ομάδα |
Τύποι |
ΑΚΕΡΑΙΟΣ |
ΚΕΙΜΕΝΟ |
ΚΕΙΜΕΝΟ |
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ |
ΔΕΚΑΔΙΚΟΣ |
ΑΚΕΡΑΙΟΣ |
ΚΕΙΜΕΝΟ |
ΚΕΙΜΕΝΟ |
ΚΕΙΜΕΝΟ |
Δραστηριότητα 4
Συντάσσουμε κατάλληλα ερώτημα SQL (SELECT) ώστε να αντλήσουμε τις πληροφορίες που περιγράφονται στις επόμενες δραστηριότητες.
Τα δεδομένα προέρχονται από τον ιστότοπο του ΕΣΑΚΕ http://esake.gr/el/action/EsakeTopplayers και έχουν τροποποιηθεί για τους σκοπούς του σεναρίου.
1. Θέλουμε να βρούμε τους κωδικούς και τα ονοματεπώνυμα τον παικτών, ταξινομημένα κατά επώνυμο, χωρίς επιπλέον στοιχεία.
2. Εντοπίζουμε τον μεγαλύτερο σε ηλικία παίκτη του πρωταθλήματος.
3. Συντάσσουμε ένα ερώτημα που θα μας εμφανίζει το πλήθος των παικτών κάθε ομάδας.
4. Συντάσσουμε ένα ερώτημα που θα μας επιστρέψει την ηλικία των ομάδων. Θέλουμε να εμφανίζεται το όνομα του συλλόγου και τα έτη λειτουργίας του. Η κατάσταση να είναι ταξινομημένη από τον παλαιότερο σύλλογο προς το νεότερο.
5. Συντάσσουμε ένα ερώτημα που θα μας πληροφορεί για το πλήθος των παικτών που αγωνίζονται σε κάθε πόλη. Συνδυάζοντας πληροφορίες από τους πίνακες Ομάδα και Παίκτης θέλουμε να εμφανίζεται για κάθε πόλη το πλήθος των παικτών που φιλοξενεί, αν θεωρήσουμε ότι οι παίκτες κατοικούν στην ίδια πόλη με την έδρα της ομάδας στην οποία αγωνίζονται.