Διαδικασία
Η διαδικασία θα έχει ως εξής:
Οι μαθητές, με τη βοήθεια του καθηγητή χωρίζονται σε ομάδες των 4-5 ατόμων
και η κάθε ομάδα αναλαμβάνει την ανάπτυξη μιας εργασίας.
1η ομάδα. Θα κάνει μια ιστορική αναδρομή στην ανάπτυξη του καταναλωτισμού.
2η ομάδα. Θα
ασχοληθεί με την αναγνώριση των δικαιωμάτων των καταναλωτών
3η ομάδα. Θα ερευνήσει την εξέλιξη της προστασίας του καταναλωτή στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα.
4η ομάδα. Θα εξετάσει την εξέλιξη της προστασίας του καταναλωτή στην Ελλάδα και την νομοθεσία της.
5η ομάδα. Θα ερευνήσει για τις οργανώσεις ή/και τα ινστιτούτα καταναλωτών στην Ελλάδα και πως αυτά δρουν.
Τα μέλη της ομάδας συζητούν μεταξύ τους και αναλαμβάνει ο καθένας έναν τομέα.
Ρόλοι στην ομάδα
ο συντονιστής: τα μέλη συζητούν με τη βοήθειά του
ο γραμματέας: καταγράφει ότι συζητούν
ο υπεύθυνος εργασίας: παρεμβαίνει ώστε να είναι καλή η σύνταξη της εργασίας
ο αναγνώστης: ανακοινώνει την εργασία στην τάξη
ο υπεύθυνος υλικού: συγκεντρώνει και ελέγχει το υλικό που χρειάζεται για την ολοκλήρωση της εργασίας.
Προσοχή!!!
Στην ομάδα συμμετέχουν ΟΛΟΙ, βοηθούν, ακούν, ενθαρρύνουν, ζητούν βοήθεια, μαθαίνουν.
Θα γίνονται συναντήσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα και η κάθε ομάδα θα παρουσιάζει την εργασία της στις υπόλοιπες. Έτσι θα υπάρχει μια γενική εικόνα της εξέλιξης της εργασίας και θα αποφευχθούν οι επικαλύψεις μεταξύ των ομάδων.
Με την ολοκλήρωση της εργασίας, οι μαθητές θα πρέπει να παρουσιάσουν έναν ομαδικό φάκελο και να κάνουν την παρουσίασή τους, όπως αναφέρεται στην δραστηριότητα.
Ας ξεκινήσουμε με τα παρακάτω video.
1. Δικαιώματα Καταναλωτή
2. Καταναλωτική Συμπεριφορά (ppt)
3. Ο καλός καταναλωτής (video)
Εικόνες για αφόρμηση
Πληροφόρηση Καταναλωτών /Εμπόρων
Γραμμή Καταναλωτή 1429