Εισαγωγή
Εισαγωγικά Στοιχεία:
Οι Πρώτες Βοήθειες αποτελούν τις διαδοχικές ενέργειες που είναι αναγκαία η εκτέλεσή τους βήμα προς βήμα με απώτερο στόχο την αποφυγή του θανάτου και, κατ' επέκταση, την παρεμπόδιση της περαιτέρω επιδείνωσης της υγείας και της κατάστασης του ασθενή, προσφέροντας, ταυτοχρόνως, ανακούφιση. Παρότι δεν στοχεύουν στην ολοκληρωτική και τελική θεραπεία του ατόμου, η οποία πρέπει να παρέχεται αποκλειστικά από τις νοσοκομειακές μονάδες, η ακολουθεία των ενεργειών είναι μέγιστης σημασίας καθώς η μη ορθή εκτέλεση ενός χειρισμού ενδέχεται να έχει ως συνέπεια τον περιορισμό της αποτελεσματικότητας του επόμενου.
Περιγραφή Ενότητας - Σκοπός:
Στην εν λόγω διδακτική ενότητα του οι μαθητές διδάσκονται ορισμένες εξειδικευμένες γνώσεις για την αποτελεσματική αντιμετώπιση ατυχημάτων που ενδέχεται να λάβουν μέρος στις σχολικές μονάδες ή άλλους δημόσιους χώρους. Ειδικότερα, αποκτούν δεξιότητες για την κατά περίπτωση παροχή πρώτων βοηθειών, καθώς και κριτική διάθεση για τη λήψη αποφάσεων σχετική με την ασφαλή παροχή πρώτων βοηθειών. Επίσης, μελετούν και μπορούν να ορίζουν τους διάφορους τρόπους παροχής πρώτων βοηθειών, κατά περίπτωση, παραθέτοντας ορισμένα κύρια χαρακτηριστικά τους.
Βασικός σκοπός αποτελεί η ενημέρωση των μαθητών για ζητήματα διαχείρισης ατυχημάτων και πρόληψης στις σχολικές μονάδες και λοιπούς χώρους για την παροχή πρώτων βοηθειών.
Στόχοι Ενότητας:
- Να μπορούν οι μαθητές να διακρίνουν τις διάφορες προϋποθέσεις παροχής πρώτων βοηθειών.
- Να αναπτύξουν οι μαθητές αυτοαντίληψη κατά την παροχή των κατάλληλων Α’ βοηθειών.
- Να συνεργάζονται οι μαθητές με τον τραυματία και να χειρίζονται την κατάσταση με απόλυτη ψυχραιμία.
Σε επίπεδο Γνωστικών δεξιοτήτων:
Οι μαθητές θα πρέπει να είναι ικανοί να επεξεργάζονται δεδομένα και πληροφορίες, αναπτύσσοντας, ταυτοχρόνως, δεξιότητες παροχής πρώτων βοηθειών, χρησιμοποιώντας αποτελεσματικά τα δεδομένα και τις πληροφορίες τους. Ειδικότερα, μαθαίνουν πως να αντιμετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις όπως ο κάταγμα, το τσίμπημα, η αιμορραγία, κ.ά.
Σε επίπεδο Κοινωνικών-επικοινωνιακών δεξιοτήτων:
Να αλληλεπιδρούν και να μαθαίνουν να συνεργάζονται και να επικοινωνούν μεταξύ τους, αναπτύσσοντας ενσυναίσθηση. Έτσι, αποκτούν δεξιότητες αυτοπεποίθησης, πρωτοβουλίας, υπευθυνότητας και αποτελεσματικής επικοινωνίας.
Σε επίπεδο Κιναισθητικών δεξιοτήτων:
Να αναζητούν και να εξευρίσκουν στο διαδίκτυο τους διάφορους τρόπους παροχής πρώτων βοηθειών.
Σε επίπεδο Μεταγνωστικών δεξιοτήτων:
Να συνειδητοποιήσουν τις διαφορές των διαφορετικών τρόπος παροχής πρώτων βοηθειών με ασφάλεια.
Λέξεις - Κλειδιά:
Πρώτες Βοήθειες