Εισαγωγή
Σκοπός του μαθήματος είναι οι μαθητές:
Ως προς τους μαθησιακούς στόχους:
- να κατανοήσουν ότι ο ρόλος του καταναλωτή ως οικονομική μονάδα είναι σημαντικός σε μια οικονομία (οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά)
- να αντιληφθούν ότι βασικός προσδιοριστικός παράγοντας της συμπεριφοράς των καταναλωτών είναι το εισόδημα και ο χρόνος που διαθέτουν
- να συνειδητοποιήσουν το σημαντικό ρόλο της διαφήμισης και την επίδρασή της στις αγοραστικές αποφάσεις τον καταναλωτή
- να ανακαλέσουν στην μνήμη τους της έννοιες του οικογενειακού προϋπολογισμού, της αποταμίευσης, του χρήματος, των παραγόντων που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά από την οικιακή οικονομία της Α'Γυμνασίου
- να συνειδητοποιήσουν το φαινόμενο τον πληθωρισμού και την επίδρασή του στην κατανάλωση
- να γνωρίσουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τον καταναλωτή
Ως προς τους παιδαγωγικούς στόχους:
- τη δημιουργία πνεύματος φιλομάθειας
- την καλλιέργεια της ερευνητικής διάθεσης του μαθητή και της συνεργατικής μάθησης
- την ανάπτυξη κριτικής ικανότητας και σύγκρισης απόψεων
- την υποβοήθηση της ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας του μαθητή
Ως προς τις ΤΠΕ: να γνωρίσουν εργαλεία web2 και να κατανοήσουν τη συμβολή των ΤΠΕ στην απόκτηση της νέας γνώσης.
Ερωτήματα που θα πρέπει να απαντήσουμε μέχρι το τέλος του μαθήματος
Ποιός είναι ο σκοπός της διαφήμισης και ποια είναι τα μέσα που χρησιμοποιούν οι διαφημιστικές εταιρίες για την επίτευξή του;
Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τη συμπεριφορά του καταναλωτή;
Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την καταναλωτική συμπεριφορά; με ποιόν τρόπο;
Τι είναι ο πληθωρισμός και πως επηρεάζει τον καταναλωτή;
Ποια είναι τα δικαιώματα του καταναλωτή;
Τι είναι ο οικογενειακός προϋπολογισμός και με ποιούς τρόπους μπορεί η οικογένεια να διαθέσει το εισόδημά της μηνιαίως;