Γιατί τόσα πολλά Προγράμματα; Έχω μπερδευτεί……….

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Αξιολόγηση

Η ιστοεξερεύνηση των ομάδων καθώς και η κοινή δραστηριότητα θα βαθμολογηθεί με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Βασικό

Αναπτυσσόμενο

Τέλειο

Υποδειγματικό

Αποτέλεσμα

Μέρος Α΄: Μορφή - περιεχόμενο εργασίας των μαθητών (σε επίπεδο ομάδας)

Περιεχόμενο

Αρκετοί στόχοι της ομάδας δεν επιτεύχθηκαν. Περιορισμένο περιεχόμενο/πηγές. Επιφανειακή γνώση του θέματος με αρκετά λάθη.

Περιορισμένος αριθμός στόχων της ομάδας που δεν επιτεύχθηκαν. Σχετική κάλυψη θέματος/στόχων με σχετικές πληροφορίες και περιορισμένες πηγές. Οι περισσότερες διαφάνειες είναι δυσνόητες χωρίς ξεκάθαρο στόχο. Επιφανειακή γνώση του θέματος με 1-2 λάθη.

Κάλυψη θέματος/στόχων ομάδας και παροχή σημαντικής πληροφορίας και σχετικών πηγών. Οι περισσότερες διαφάνειες απαντούν σε ένα θέμα με κατανοητό τρόπο. Καλή γνώση του θέματος.

Πλήρης κάλυψη θέματος/στόχων ομάδας με ανάδειξη των σημαντικών σημείων και παροχή χρήσιμων πληροφοριών συνοδευόμενων από τις πηγές τους. Κάθε διαφάνεια απαντά σε ένα θέμα με κατανοητό τρόπο. Εξαιρετική γνώση του θέματος.

 

Τεκμηρίωση

Οι ιδέες και οι απόψεις που παρουσιάζονται είναι υποκειμενικές, χωρίς να δικαιολογούνται και να υποστηρίζονται από σχετικές πηγές.

Οι ιδέες και απόψεις που παρουσιάζονται είναι συχνά ασαφείς, με λάθη στις σχετικές πηγές που αναφέρονται.

Οι ιδέες και απόψεις που παρουσιάζονται είναι σε μεγάλο βαθμό ξεκάθαρες με σύντομες αναφορές σε σχετικές πηγές.

Οι ιδέες και απόψεις που παρουσιάζονται είναι ξεκάθαρες και υποστηρίζονται με επιχειρήματα που προκύπτουν από συγκεκριμένες πηγές οι οποίες αναφέρονται.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Η ποιότητα γραφικών, ήχου και βίντεο είναι χαμηλή ή/και αρκετές συνδέσεις μη λειτουργικές.

Η ποιότητα γραφικών, ήχου και βίντεο είναι μέτρια ή/και κάποιες συνδέσεις μη λειτουργικές.

Η ποιότητα γραφικών, ήχου και βίντεο είναι ικανοποιητική και όλες οι συνδέσεις λειτουργικές.

Η ποιότητα γραφικών, ήχου και βίντεο είναι εξαιρετική και όλες οι συνδέσεις λειτουργικές.

 

Αναγνωσιμότητα και Ελκυστικότητα

Παρουσιάζονται πολλά συντακτικά και ορθογραφικά λάθη και λάθη στίξης. Δε χρησιμοποιούνται λίστες για την οργάνωση του υλικού. Πολλή πληροφορία σε αρκε­τές διαφάνειες.

Χρήση γραμμάτων, χρωμάτων, εικόνων, εφέ αλλά συχνά αυτά αποσπούν την προσοχή από το περιεχόμενο της παρουσίασης

Παρουσιάζονται κάποια συντακτικά και ορθογραφικά λάθη και λάθη στίξης. Η χρήση λιστών δεν είναι συνεπής και ξεκάθαρη. Πολλή πληροφορία σε κάποιες διαφάνειες.

Χρήση γραμμάτων, χρωμάτων, εικόνων, εφέ, που, όμως, περιστασιακά αποσπούν την προσοχή από το περιεχόμενο της παρουσίασης.

Διαφάνειες με πλούσιο κείμενο. Η χρήση λιστών είναι σχετικά συνεπής και ξεκάθαρη. Καλή χρήση γραμμάτων, χρωμάτων, εικόνων, εφέ κ.λπ. Σε μεγάλο βαθμό τα γραφικά και τα ειδικά εφέ σχετίζονται με το θέμα της διαφάνειας.

Ευανάγνωστες διαφάνειες με περιορισμένο και ουσιαστικό κείμενο, χωρίς λάθη. Η χρήση λιστών είναι συνεπής και ξεκάθαρη. Πολύ καλή χρήση γραμμάτων (συνέπεια στο μέγεθος, χρωματισμό, στιλ), χρωμάτων, εικόνων, εφέ κ.λπ. Τα γραφικά και τα ειδικά εφέ σχετίζονται πάντα με το θέμα της διαφάνειας.

 

Μέρος Β΄: Συνεργασία σε επίπεδο ομάδας

Βαθμός συμμετοχής μαθητών

Συνήθως συγκεκριμένα μέλη της ομάδας εκφράζονταν ενώ οι υπόλοιποι απλώς συμφωνούσαν.

Στις περισσότερες ομαδικές εργασίες οι περισσότεροι διατύπωναν προσωπικές απόψεις και επιχειρήματα ενώ οι υπόλοιποι απλώς συμφωνούσαν ή διαφωνούσαν με τις ιδέες που προτείνονταν.

Σε πολλές ομαδικές εργασίες οι περισσότεροι διατύπωναν προσωπικές απόψεις και επιχειρήματα.

Σε όλες τις ομαδικές εργασίες όλοι συνεισέφεραν διατυπώνοντας ιδέες, επιχειρήματα, τεκμηριωμένες απόψεις. Στόχος της ομάδας ήταν όλοι να μπορέσουν να εκφράσουν απόψεις και ερωτήματα.

 

Ποιότητα συνεργασίας

Η συνεργασία έμοιαζε με μία προσπάθεια επικράτησης και επιβολήςπροσωπικών απόψεων.

Τη συζήτηση μονοπώλησαν ένα ή δύο μέλη που προσπαθούσαν να πείσουν για την ορθότητα των απόψεων τους.

Οι περισσότεροι συμμετείχαν στη συζήτηση. Στις διαφωνίες ανταλλάσσονταν επιχειρήματα και υλικό προκειμένου να υιοθετηθεί μία από τις απόψεις. Οι περισσότεροι ήταν υποστηρικτικοί.

Όλοι συνεισέφεραν ισότιμα, διατυπώνοντας πολλές και διαφορετικές ιδέες, επιχειρήματα, απόψεις. Οι διαφωνίες λύνονταν σε θετικό κλίμα με συζήτηση και ανταλλαγή επιχειρημάτων για να επιτευχθεί σύνθεση απόψεων. Όλοι υποστήριζαν όλους.