Αξιολόγηση
Γ.1 Πορεία διδασκαλίας
Το εκπαιδευτικό σενάριο διαρκεί τρείς (3) διδακτικές ώρες και οι μαθητές εργάζονται με τη βοήθεια του φύλλου εργασίας ανά ομάδες στους υπολογιστές / ταμπλέτες.
Αρχικά προτείνεται να γίνει μία επίδειξη των βασικών λειτουργιών του μαθησιακού αντικειμένου με τη βοήθεια παρουσίασης βιντεοπροβολέα / κεντρικής οθόνης ή παρακολούθηση του πρώτου βίντεο που έχει τις βασικές έννοιες συντήρησης κεντρικών θερμάνσεων ώστε να επιταχυνθεί η εξοικείωση των μαθητών με την εργασία που έχουν να κάνουν και να διευκολυνθεί η εκπαιδευτική διαδικασία. Οι μαθητές απαντούν σε ερωτήσεις σχετικές με αυτά που άκουσαν.
Οι μαθητές στην 1η διδακτική ώρα, με τη βοήθεια του Φύλλου Εργασίας #1 (συντήρηση γενικά) απαντούν στις ερωτήσεις που είναι αναρτημένες στην e-class και έτσι καθοδηγούνται στην σωστή διαδικασία συντήρησης λεβητοστασίων.
Στο στάδιο αυτό καλλιεργούνται δεξιότητες χειρισμού του μαθησιακού αντικειμένου (στάδιο προσανατολισμού), παρατήρησης και καταγραφής των αποτελεσμάτων.
Στη 2η διδακτική ώρα οι μαθητές με τη βοήθεια του δευτέρου βίντεο διερευνούν και μαθαίνουν τις πιθανές βλάβες που θα συναντήσουν κατά την διάρκεια συντήρησης λεβητοστασίων κεντρικής θέρμανσης και θα πειραματιστούν με το μαθησιακό αντικείμενο (στάδιο πειραματισμού) που αφορά τις πιθανές αιτίες που προκαλούν την κάθε βλάβη. Στη συνέχεια να διατυπώσουν απαντήσεις σε ερωτήσεις-πρόβλημα που τους τίθεται, όπου είναι διατυπωμένες με προσεκτικό τρόπο ερωτήσεις που οδηγούν σε μία μοναδική απάντηση που πρέπει να επιλέξουν από ένα πλήθος σωστών απαντήσεων.
Στην 3η διδακτική ώρα γνωρίζουν αναλυτικά μία μία τις αιτίες που προκαλούν τις βλάβες και τους τρόπους αντιμετώπισης τους
Βλέπουν ένα βίντεο με μια συντήρηση που έχει φτάσει στο στάδιο των μετρήσεων καυσαερίων , παρατηρούν λάθη και τρόπους εργασίας
Όπως επίσης γνωρίζουν ένα από τα πιο διαδεδομένα ηλεκτρονικό όργανο μέτρησης καυσαερίων της αγοράς που σχετίζονται με αυτό και μαθαίνουν να το χρησιμοποιούν.
Τέλος προτείνονται δραστηριότητες ελέγχου των προβλέψεων των μαθητών και ακολουθεί συζήτηση και ανατροφοδότηση πάνω στα αποτελέσματα που προκύπτουν
(στάδιο αναστοχασμού).
Γ.1 Παρανοήσεις μαθήματος
Σε ένα τέτοιο μάθημα που υπάρχει πολύ αφηγηματικό κομμάτι με επαναλαμβανόμενες αιτίες που προκαλούν μια βλάβη είναι πολλές οι παρανοήσεις που μπορεί να υπάρχουν απλά αναφέρουμε ενδεικτικά ότι:
Είναι πιθανό κάποιοι μαθητές να έχουν παρανοήσει την σειρά που γίνεται η επισκευή ενός λεβητοστασίου και να πηγαίνουν αρχική στην δύσκολη και κοστοβόρα επισκευή και αργότερα να ψάχνουν για κάτι πιο απλό που ίσως να είναι η εύκολη λύση.
Επίσης η βασική παρανόηση είναι στη λέξη «συντήρηση » που συνήθως δεν αναφέρεται στην επισκευαστική της έννοια όσο κυρίως στον προληπτικό ρόλο που μπορεί να έχει.
Επίσης μία ακόμη πιθανή περίπτωση είναι να μην κατανοήσουν οι μαθητές ότι η καύση πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο σωστή έτσι ώστε να μην επιβαρύνεται το περιβάλλον από ρύπους που οδηγούν στην καταστροφή της ατμόσφαιράς.