Αξιολόγηση
Η ιστοεξερευνηση επέχει θέση γραπτής δοκιμασίας
Rubric αξιολόγησης Ιστοεξερευνήσης
|
Ανεπαρκής |
Μέτρια |
Καλή |
Πολύ Καλή |
|
||||
Εισαγωγή |
||||
Σαφήνεια στην περιγραφή του περιεχομένου |
Η εισαγωγή δεν προετοιμάζει επαρκώς τους μαθητές για το τι θα ακολουθήσει. Δεν βασίζεται στην προηγούμενη γνώση/εμπειρία τους. |
Η εισαγωγή έχει χαλαρή σύνδεση με το πραγματικό περιεχόμενο του σεναρίου. |
Η εισαγωγή έχει μια σχετική αναφορά στην πρότερη γνώση των μαθητών και τους προετοιμάζει αποτελεσματικά για το τι θα ακολουθήσει. |
Η εισαγωγή συνδέει την πρότερη γνώση των μαθητών με το θέμα του σεναρίου και τους προετοιμάζει αποτελεσματικά για την συνέχεια. |
Στόχος |
||||
Χαρακτηρισμός του στόχου ως προς τις γνωστικές του απαιτήσεις |
Η εκπόνηση της διαδρομής στοχεύει στην κατανόηση ή ανάκληση πληροφοριών που διατίθενται στις προτεινόμενες ιστοσελίδες και απαιτεί απλά απάντηση ερωτήσεων γνωστικού τύπου. |
Η εκπόνηση της διαδρομής απαιτεί την σύνθεση πληροφοριών από πολλές πηγές αλλά το έργο αυτό έχει πολύ μικρή σχέση με τα ενδιαφέροντα των μαθητών. |
Η εκπόνηση της διαδρομής απαιτεί σύνθεση πολλών πηγών, αξιολόγηση, γενίκευση και διατύπωση επιχειρημάτων. |
Η εκπόνηση του σεναρίου απαιτεί σύνθεση πολλών πηγών, αξιολόγηση, γενίκευση και διατύπωση επιχειρημάτων. Το αποτέλεσμα αυτής της εργασίας είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα ενδιαφέροντα των μαθητών και είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη ζωή τους. |
Διαδικασία |
||||
Σαφήνεια της περιγραφής των εργασιών |
Η διαδικασία που προτείνεται να ακολουθήσουν οι μαθητές δεν είναι καθαρά διατυπωμένη. Χρειάζονται περισσότερες διευκρινίσεις. |
Δίνονται κατευθύνσεις αλλά κάποια σημαντικά στοιχεία απουσιάζουν από τις οδηγίες. |
Δίνονται σαφείς οδηγίες για την υλοποίηση του έργου. |
Κάθε βήμα της διαδικασίας ορίζεται με σαφήνεια και ο μαθητής μπορεί να παρακολουθήσει σε ποιο σημείο βρίσκεται κάθε φορά. |
Πηγές |
||||
Αξιοπιστία πηγών |
Οι πηγές έχουν πολύ χαμηλή αξιοπιστία. Η προέλευση της πληροφορίας δεν είναι πάντοτε σαφής. |
Οι πηγές είναι ενυπόγραφες και το περιεχόμενό τους ακριβές. Οι πληροφορίες που παρέχονται είναι σε κάποιες περιπτώσεις υποκειμενικές. |
Οι πηγές είναι αξιόλογες με ακριβή και αντικειμενική παρουσίαση των πληροφοριών. |
Οι προτεινόμενες πηγές είναι ενυπόγραφες, ακριβείς, με αντικειμενική και πολύπλευρη παρουσίαση των θεμάτων τους. |
Ποιότητα των πηγών σε σύγκριση με διαθέσιμες συμβατικές πηγές |
Οι παρεχόμενες πληροφορίες μέσω των προτεινόμενων ιστοσελίδων είναι προσιτές στους μαθητές και μέσω μίας εγκυκλοπαίδειας. |
Κάποιες από τις παρεχόμενες πληροφορίες είναι προσιτές στους μαθητές μόνο με την χρήση του Διαδικτύου. |
Οι πληροφορίες μέσω Διαδικτύου είναι μοναδικές και ιδιαίτερα σημαντικές για την εκπόνηση του σεναρίου. |
Όλες οι προτεινόμενες δικτυακές πηγές παρέχουν σημαντικές πληροφορίες και υποστηρίζουν την βαθύτερη κατανόηση. |
Προσαρμογή από το http://webquest.sdsu.edu/webquestrubric.html